Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor hanscazan op 20 jan 2019 12:40

Laatst bijgewerkt door hanscazan op 20 jan 2019 16:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor exoten vriend op 20 jan 2019 12:48

Lieven schreef:Indien ik de temeratuur nu zou meten op verschillende plekken in de tuin
bekom ik makkelijk 3-4-5 uiteenlopende waarden...

Daarom beschermen we de planten oa afhankelijk van standplaats.

Mvg, Lieven

das dus ook wat ik bedoel Lieven :thumb_up:
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor trachycarpus op 20 jan 2019 12:52

exoten vriend schreef:
Lieven schreef:Indien ik de temeratuur nu zou meten op verschillende plekken in de tuin
bekom ik makkelijk 3-4-5 uiteenlopende waarden...

Daarom beschermen we de planten oa afhankelijk van standplaats.

Mvg, Lieven

das dus ook wat ik bedoel Lieven :thumb_up:


Tja we moeten onze bijdragen zelf verwijderen volgens Hans...Dank U Hans.
Heren, verwijder svp uw "bijdragen" zelf. Lol
trachycarpus
 
Berichten: 225
Geregistreerd: 14 jan 2011 22:43
6 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 20 jan 2019 12:54

Ja vannacht de eerste echte vorst -4.5ºC de vijver is dichtgevroren net als het eerste krokusje wat er gisteren nog vrolijk bijstond zit nu witdichtgeknepen, komende nacht met -6ºC de koudste van deze Maand :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10308
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 20 jan 2019 16:17

Ik heb slechte ervaringen met draadloze digitale thermometers. De laatste van Oregon Scientific functioneert inmiddels ook niet meer omdat de buitenunits geen signaal meer geven.
Om die redenen gebruik ik alleen nog de min/max kwikthermometers die ik heb aangeschaft voordat de EU de verkoop ervan heeft verboden. Mocht iemand goede langjarige ervaring hebben met een draadloos digitaal systeem, dan houd ik me daarvoor aanbevolen. Overigens werd het hier vannacht -5°C en bleef in de kas de temperatuur bij 0°C steken. Wat extra vermogen kan daar zeker geen kwaad. Ondertussen is de laatste Chamaerops buiten weer opgewarmd en krijgt er voor de zekerheid komende nacht nog een extra dekje bij. De Cordyline gaat straks weer naar binnen. :)
Bijlagen
DSCN6702.jpg
DSCN6702.jpg (225.66 KiB) 2543 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 20 jan 2019 17:54

Heren, heren....stenen van een muur kunnen koud aanvoelen, maar toch warmte uitstralen. Zeker als deze overdag beschenen worden door de zon, maar ook als de muur zelf niet goed geïsoleerd is. Is het bij zo'n muur uit de wind, dan kan het bij zo'n muur echt een paar graden warmer zijn dan een stukje verder in de tuin en meer in de wind. En als de thermometer bij de muur hetzelfde aanwijst als die aan het tuinhuisje, dan is er maar een manier om te testen of ze afwijken en dat is ze gewoon even omwisselen. En dan na tien minuten nog eens kijken. Of ze wijzen dan hetzelfde aan of ze wijzen ineens iets heel verschillends aan. En dan de discussie nog maar eens voortzetten. Hier in de tuin heb ik ook wel verschillen, maar meer dan een halve graad is het doorgaans niet, tenzij de zon schijnt natuurlijk.

Han, ik heb tot nu toe heel goede ervaringen met de Klimalogg Pro. De batterijen zitten er nu bijna twee jaar in en alles functioneert nog prima. De onderlinge verschillen zijn beperkt tot maximaal 0,1 graad en 1% RLV. De ontvanger staat in de woonkamer en rondom mijn huis zijn in totaal acht zenders opgesteld die allemaal storingsvrij werken. Wel zo prettig dat ik alles af kan lezen van mijn laptop, maar ook van het basisstation om te zien of alles netjes op temperatuur gehouden wordt.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 20 jan 2019 20:19

Top de bewolking komt erin. Tact -0.3 :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 20 jan 2019 20:21

Een analoge buitenthermometer is nu makkelijk te ijken in een bak met smeltend ijs. ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 20 jan 2019 20:33

Matko, helaas is dat slechts een kleine pluk bewolking die van noord naar zuidwest aan het trekken is en gaandeweg steeds kleiner wordt. Om half zes was die pluk hier en ging het van -2 naar -1. Nu is de pluk weer weg en zakt het verder. heel veel opklaringen komen eraan en als ik men moet geloven, wordt dit een heel koude nacht. Net hier en daar nog een extra laagje aangebracht, zoals bijvoorbeeld over mijn onverwarmde Thritrinax campestris. En even een zeiltje gelegd over de kluit van mijn Magnolia grandiflora.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor trachycarpus op 20 jan 2019 20:41

Dennis_S schreef:Heren, heren....stenen van een muur kunnen koud aanvoelen, maar toch warmte uitstralen. Zeker als deze overdag beschenen worden door de zon, maar ook als de muur zelf niet goed geïsoleerd is. Is het bij zo'n muur uit de wind, dan kan het bij zo'n muur echt een paar graden warmer zijn dan een stukje verder in de tuin en meer in de wind. En als de thermometer bij de muur hetzelfde aanwijst als die aan het tuinhuisje, dan is er maar een manier om te testen of ze afwijken en dat is ze gewoon even omwisselen. En dan na tien minuten nog eens kijken. Of ze wijzen dan hetzelfde aan of ze wijzen ineens iets heel verschillends aan. En dan de discussie nog maar eens voortzetten. Hier in de tuin heb ik ook wel verschillen, maar meer dan een halve graad is het doorgaans niet, tenzij de zon schijnt natuurlijk.

Han, ik heb tot nu toe heel goede ervaringen met de Klimalogg Pro. De batterijen zitten er nu bijna twee jaar in en alles functioneert nog prima. De onderlinge verschillen zijn beperkt tot maximaal 0,1 graad en 1% RLV. De ontvanger staat in de woonkamer en rondom mijn huis zijn in totaal acht zenders opgesteld die allemaal storingsvrij werken. Wel zo prettig dat ik alles af kan lezen van mijn laptop, maar ook van het basisstation om te zien of alles netjes op temperatuur gehouden wordt.



Hallo ,

Welk type/artikelnr van Klimalogg Pro heb jij in uw bezit?
Dank voor de info.

Mvg
trachycarpus
 
Berichten: 225
Geregistreerd: 14 jan 2011 22:43
6 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten