Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor leroy op 13 sep 2019 08:52

Met een zaklampen en korte broek :thumb_up:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 13 sep 2019 09:51

:lol:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Carlo op 29 sep 2019 17:05

Jazeker, daar gaan we weer met de bangmakerijen die elk jaar rond deze tijd gepresenteerd worden. Of zou het dan toch..........?



Terwijl we net een zomer met meerdere hittegolven achter de rug hebben, zijn er al wetenschappers die zich gewaagd hebben aan een voorspelling voor de komende winter. Wordt het schaatsen en mutsen op of wordt het een zachte winter? Als de wetenschappers gelijk krijgen, zouden we zomaar de koudste winter in 100 jaar kunnen krijgen.

Het blijven natuurlijk voorspellingen, maar toch. Zo citeert de Duitse website Sputniknews.com een aantal Russische wetenschappers die beweren dat de aarde in een nieuwe klimaatcyclus terecht is gekomen. In deze cyclus zou de zon minder actief zijn, waardoor het overal op aarde kouder wordt. Een vergelijkbaar verschijnsel deed zich ook al voor in de jaren ’50 van de vorige eeuw.

Hitte- en kouderecords
Stel dat deze voorspellingen kloppen, dan hebben we dit niet jaar niet alleen met hitterecords te maken, maar ook met kouderecords. Deze zomer zijn voor het eerst temperaturen van meer dan veertig graden gemeten in Nederland. Als de voorspelling uitkomt, kan het al in oktober behoorlijk koud gaan worden in grote delen van Europa.

Voorspellingen NASA
Maar het zijn niet alleen Russische wetenschappers die voorspellingen hebben gedaan. Ook wetenschappers van de NASA voorspellen dat het de komende jaren flink gaat afkoelen op aarde. In een onlangs verschenen artikel meldt de Amerikaanse nationale ruimtevaart organisatie dat de zonneactiviteit de komende jaren flink afneemt.

In 2020 begint de volgende zonnecyclus en deze zal volgens berekeningen de zwakste zijn in 200 jaar. Tijdens de laatste zonnecyclus, tussen 1790 en 1830, was de rivier de Theems meerdere keren bevroren en vroor het zelfs in de maand juli in de Verenigde Staten. En wat betekent een verminderde zonneactiviteit voor de NASA zelf? Meer kans op nieuwe avonturen in de ruimte.

Boerenwijsheid uit Oostenrijk
Naast wetenschappers zijn er ook boerenwijsheden over het winterweer. Zo is er in Oostenrijk een bekende spreuk: is het in oktober warm en aangenaam, dan zal de winter streng zijn. Is het echter nat en koel, dan wordt de winter mild. De verklaring hiervoor ligt in het feit dat als er in oktober veel hogedrukgebieden zijn, deze voor veel zon, droogte en warmte zorgen. In januari zorgen deze zelfde hogedrukgebieden daarentegen juist voor bittere kou.

Bron: Dongennieuws.nl (dus niet mijn tekst)
Laatst bijgewerkt door Carlo op 03 okt 2019 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 29 sep 2019 20:11

Joh, ik ben erg geschrokken van je bericht en ik heb alles vandaag nog helemaal ingepakt. Het was een helse job, maar alles heeft veertig lagen noppenfolie en ik heb 50.000 kW aan warmtekabels uitgerold. Ik heb de hele tuin overkapt en nog eens 1.500.000 kW aan kacheltjes geïnstalleerd. Dan maar in september in het plastic, maar mij krijgt de winter niet. Mijn vrouw heeft net ook echt definitief de echtscheidingspapieren aangevraagd ondanks dat de psychiater heeft aangegeven dat ze gewoon acht maanden de andere kant op moet kijken, dat dat beter is voor haar gemoedsrust. Ik heb alles net aangezet en vertrek morgen voor acht maanden naar Timboektoe. Nogmaals dank voor de waarschuwing, ik spreek jullie in mei wel weer. Het ga jullie goed en let op: een gewaarschuwd mens telt voor twee! nogmaals dank Carlo!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 29 sep 2019 20:42

Mijn voorspelling: "Als de hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe hoed".
Laatst bijgewerkt door draco op 29 sep 2019 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 29 sep 2019 20:45

Kom niet onder de indruk :roll: zou het zo zijn pak ik niks in laat alles bevriezen tot het zwart erbij staat, in het voorjaar alles in mootjes hakken en nieuwe planten halen bij het tuincenter, die zijn tegenwoordig goedkoper dan de stroomkosten en de grote moeite met slepen die niet in geld uit te drukken valt ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 29 sep 2019 20:59

Dennis_S schreef:Joh, ik ben erg geschrokken van je bericht en ik heb alles vandaag nog helemaal ingepakt. Het was een helse job, maar alles heeft veertig lagen noppenfolie en ik heb 50.000 kW aan warmtekabels uitgerold. Ik heb de hele tuin overkapt en nog eens 1.500.000 kW aan kacheltjes geïnstalleerd. Dan maar in september in het plastic, maar mij krijgt de winter niet. Mijn vrouw heeft net ook echt definitief de echtscheidingspapieren aangevraagd ondanks dat de psychiater heeft aangegeven dat ze gewoon acht maanden de andere kant op moet kijken, dat dat beter is voor haar gemoedsrust. Ik heb alles net aangezet en vertrek morgen voor acht maanden naar Timboektoe. Nogmaals dank voor de waarschuwing, ik spreek jullie in mei wel weer. Het ga jullie goed en let op: een gewaarschuwd mens telt voor twee! nogmaals dank Carlo!


Ik lig helemaal gevouwen hier... :applaus: :lol: :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor palmgek op 30 sep 2019 11:01

:o :shock: :roll:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor batdah op 30 sep 2019 12:32

Dennis_S schreef:Joh, ik ben erg geschrokken van je bericht en ik heb alles vandaag nog helemaal ingepakt. Het was een helse job, maar alles heeft veertig lagen noppenfolie en ik heb 50.000 kW aan warmtekabels uitgerold. Ik heb de hele tuin overkapt en nog eens 1.500.000 kW aan kacheltjes geïnstalleerd. Dan maar in september in het plastic, maar mij krijgt de winter niet. Mijn vrouw heeft net ook echt definitief de echtscheidingspapieren aangevraagd ondanks dat de psychiater heeft aangegeven dat ze gewoon acht maanden de andere kant op moet kijken, dat dat beter is voor haar gemoedsrust. Ik heb alles net aangezet en vertrek morgen voor acht maanden naar Timboektoe. Nogmaals dank voor de waarschuwing, ik spreek jullie in mei wel weer. Het ga jullie goed en let op: een gewaarschuwd mens telt voor twee! nogmaals dank Carlo!


Je overdrijft sterk, het is hier vandaag zonnig met 28 graden, in de nacht koelt het af naar 13. Volgende week zakt het naar een graad of 24 maar het blijft droog. Half oktober gaat de temperatuur weer omhoog het koelt wel snel af in de avond.
Ik pak niks in, mochten onze olijfbomen doodvriezen dan gaan ze tzt de pizzaoven in. De canna's zullen net als vorig jaar wel afvriezen maar ook eind maart wel weer in bloei staan. Ik zal tzt de Ficus elastica, Aloe en Begonia's onder het afdak zetten als dat nodig mocht zijn
:lol:
Maar we gaan nu eerst onkruid wieden en Dahlia's plukken voor het echt te warm wordt :mrgreen:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor hanscazan op 30 sep 2019 17:21

moet eerlijk toegeven dat ik hier wel van houd hoor :).
links of rechts om..... kan natuurlijk vriezen en dooien.
Klimaat, ijstijden, steen, brons etc, is echt 10.000(den) jaren, klimaat beheersing is dus "commercieel" verhaal. Sorry, ik ook mijn mening.

Onderbouwd, massa aarde, tov massa op de korst, energy erboven, CO2 absobering tov O2 uitstoot. Voor klimatoloog volgers, N2? Gedachte is dus wat kunnen wij beinvloeden? O3 correctie binnen 20jaar tov 10.000 jaren om ozon te corrigeren? wat reeds 4.5miljard jaar reeds plaats vindt :P


Stelling, :
1. aarde pepetruum mobile of verliezen we ergens massa(warmte is nl gratis), maw moeten andere planeet zoeken?
2. Golf stromen belangrijker dan de klimaat filosofen :)
3. Mens is een controle dier? Virus, bacterie, controle 7miljard mensen? Spaanse griep, pest, tests met ebola? ;)
4. lees dat de ijs kappen op en boven bepaalde hoogte reeds aan het aangroeien zijn, wordt genegeerd? Onzin? hmm tegen de huidige korte termijn trend in?

ik ben slechts een . op deze aarde
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten