Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mainfield2017 op 30 sep 2019 18:07

hanscazan schreef:moet eerlijk toegeven dat ik hier wel van houd hoor :).
links of rechts om..... kan natuurlijk vriezen en dooien.
Klimaat, ijstijden, steen, brons etc, is echt 10.000(den) jaren, klimaat beheersing is dus "commercieel" verhaal. Sorry, ik ook mijn mening.

Onderbouwd, massa aarde, tov massa op de korst, energy erboven, CO2 absobering tov O2 uitstoot. Voor klimatoloog volgers, N2? Gedachte is dus wat kunnen wij beinvloeden? O3 correctie binnen 20jaar tov 10.000 jaren om ozon te corrigeren? wat reeds 4.5miljard jaar reeds plaats vindt :P


Stelling, :
1. aarde pepetruum mobile of verliezen we ergens massa(warmte is nl gratis), maw moeten andere planeet zoeken?
2. Golf stromen belangrijker dan de klimaat filosofen :)
3. Mens is een controle dier? Virus, bacterie, controle 7miljard mensen? Spaanse griep, pest, tests met ebola? ;)
4. lees dat de ijs kappen op en boven bepaalde hoogte reeds aan het aangroeien zijn, wordt genegeerd? Onzin? hmm tegen de huidige korte termijn trend in?

ik ben slechts een . op deze aarde



Goed verhaal +1

Ben zelf ook een climaat scepticus , het klimaat veranderd door de eeuwen heen de invloed van de mens is zeer gering , helaas worden we bang gepraat door de groen linkse propagandamachines het gaat zelfs zo ver dat ze jonge kinderen gebruiken (zie gretha thunberg) de politici die hier in nederland het hardst kraaien gaan nog steeds meerdere keren per jaar met het vliegtuig op valantie naar andere wereld delen hypocriete ten top gelukkig zien we steeds meer weerstand tegen deze klimaat onzin
Fryslân exoot
Winter 2016~2017 -9
Winter 2017~2018 -7
Winter 2018~2019 -10 (2 ijsdagen)
Winter 2019~2020 -3 ( 0 ijsdagen)
Winter 2020~2021 -13 (8 aaneengesloten ijsdagen met max - 6)
Mainfield2017
 
Berichten: 297
Geregistreerd: 05 nov 2017 22:19
33 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 30 sep 2019 20:05

Mainfield, of je nu wel of niet sceptisch bent over de klimaat verandering, maakt in wezen niet uit. Als Nederland onderloopt zul je evengoed hogerop (op een terp) moeten schuilen. :lol:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 30 sep 2019 20:36

Jep, blij dat ik hier boven op de Grebbeberg woon, vroeger of later staat mijn huis dan aan zee en dat doet vast weer wonderen voor de huizenprijzen hier! Mijn post was natuurlijk klinkklare onzin en ik hoop dat Carlo hier ook geen aanstoot aan neemt want het was niet bedoeld om hem een hak te zetten. Maar het grappige is dat als je de ene bladzijde openslaat, dan krijgen we een warme winter, de volgende bladzijde een koude. En of dit nou komt door mensen, ik heb daar zo mijn eigen mening over die verder niet ter zake doet. Maar je kunt er niet omheen dat wij mensen er toch redelijk een zooitje van maken van alles wat hier al vele miljoenen jaren de aarde zo mooi heeft gemaakt. En als je puur kijkt naar je eigen consumptiegedrag dan kun je niet anders concluderen dat je meer rotzooi produceert, verbruikt en wegwerpt dan dat je werkelijk nodig hebt. Die balans is al lang verstoord door wat wij noemen welvaart. Ik doe er ook aan mee, maar gelukkig dringt het besef, ik hoop ook bij de klimaatsceptici, dat er met kleine aanpassingen al een hoop kan veranderen. In een warmer of kouder klimaat, whatever.

Terug naar de hobby, niets een grotere uitdaging dan onze exoten door een strenge winter heen te helpen. Want als het hier mediterraans zou worden, dan hield ik mijn hobby voor gezien. Dan was er geen reet/uitdaging meer aan en dan stonden alle tuinen vol met exoten. Kan ik net zo goed naar het zuiden verhuizen. Ik heb natuurlijk ook liever een zachte winter, maar dat geeft al uitdaging genoeg. We zijn in ieder geval allemaal weer gewaarschuwd. Mijn bescheiden bijdrage op dit vlak is in ieder geval zoveel mogelijk hergebruik van plastic noppenfolie en warmtekabels met thermostaat. Sommige vellen noppenfolie gaan deze winter voor de achtste of negende winter opnieuw om mijn musa's en palmen. Voorheen had ik er een handje van elke winter weer een nieuwe rol te kopen. Ben gelukkig gezegend met een kruipruimte waar die rommel goed uit het zicht opgeborgen kan worden.

Anyway, we gaan de herfst in en wat je ook vindt of doet, het wordt weer tijd om aan je bescherming te gaan denken en in de komende weken er voor te zorgen dat je alles paraat hebt zodat je het in kunt zetten wanneer dat nodig is. Succes allemaal!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mainfield2017 op 30 sep 2019 21:06

draco schreef:Mainfield, of je nu wel of niet sceptisch bent over de klimaat verandering, maakt in wezen niet uit. Als Nederland onderloopt zul je evengoed hogerop (op een terp) moeten schuilen. :lol:



Haha gelukig woon ik zo goed als op een terp :P

Ontoppic hier nog een bericht van vandaag

AMSTERDAM - Een onderzoek waaruit zou blijken dat de zeespiegel sneller stijgt dan eerder was aangenomen, blijkt niet te kloppen.

De wetenschappers hebben een ’statistische fout’ gemaakt, zo erkennen ze zelf. Het wetenschappelijke tijdschrift Nature heeft een verhaal over de studie officieel geschrapt, zo schrijft De Volkskrant.


Het alarmerende nieuws werd onlangs groot gebracht door de BBC, CNN, de New York Times en Nu.nl. Conclusie was dat er nog veel meer harde milieumaatregelen nodig waren.

Na een artikel in een Amerikaanse regionale krant, besloten de wetenschappers de tekst: ’waarschuwing de cijfers kloppen niet’ boven hun studie te zetten. Maar inmiddels was het al de hele wereld overgegaan.

De terugtrekking van het verhaal is natuurlijk koren op de molen van de sceptici. Socioloog Benny Peiser schrijft op een Engelse site: „De klimatologie zit vol voorbeelden van slechte statistiek. Wetenschappers zouden zich moeten schamen.”
Fryslân exoot
Winter 2016~2017 -9
Winter 2017~2018 -7
Winter 2018~2019 -10 (2 ijsdagen)
Winter 2019~2020 -3 ( 0 ijsdagen)
Winter 2020~2021 -13 (8 aaneengesloten ijsdagen met max - 6)
Mainfield2017
 
Berichten: 297
Geregistreerd: 05 nov 2017 22:19
33 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Rob op 30 sep 2019 23:37

OFF TOPIC - maar het moet ff.

Het is briljant: een socioloog die roept dat wetenschappers er een potje van maken! :lol: :lol: :lol:

De beste heer Peiser mist m.i. absoluut de kern van wetenschap:
Wetenschap is het op objectieve wijze vergaren en verzamelen van zo veel mogelijk data rondom een bepaalde hypothese, zodat mensen als hijzelf die vervolgens totaal uit verband kunnen rukken, verkeerd interpreteren zodat dat een voor hun meest gunstige conclusie uit te trekken, of zelfs totaal verkrachten.
Als vervolgens blijkt dat eea toch in twijfel kan worden getrokken, dan komt het vingertje te voorschijn, en de wetenschapper is de sjaak....
Wetenschappers presenteren nooit een absolute waarheid, maar proberen hypothese te bevestigen. Ze zullen altijd gezonde vragen stellen - bij eender welke hypothese dan ook, zelfs bij iets waar veel consensus voor is of was.

Een goed voorbeeld: ooit name men aan dat de aarde plat was, en iedereen geloofde heilig dat dit zo was....die ene persoon (een wetenschapper) die dit in twijfel trok, werd belachelijk gemaakt....we weten waar we nu zijn anno 2019.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Folium op 02 okt 2019 22:41

Lang leve global warming, van global cooling zou ik pas bang worden.
Hopelijk gaan vorstdagen er alvast uit in de toekomst.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 03 okt 2019 15:54

Wel een natte bende hier..genieten op de momenten dst het zonnetje er tussen uit komt...af en toe regen en zon tegelijk. Genoeg vocht hier in de grond.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 03 okt 2019 16:00

Wij hebben de laatste 3 dagen ook 50mm ontvangen, helaas wordt het steeds kouder had gehoopt op wat langer nazomerweer, de orkaan Lorenzo verstoord de drukgebieden, jammer!
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10307
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor palmgek op 03 okt 2019 16:22

Eduard schreef:Wij hebben de laatste 3 dagen ook 50mm ontvangen, helaas wordt het steeds kouder had gehoopt op wat langer nazomerweer, de orkaan Lorenzo verstoord de drukgebieden, jammer!


Nog even wachten Eduard, volgens weeronline zou de tweede helft van October nog voor mooie dagen gaan zorgen, zelfs met kans op temperaturen van 20 of meer. Voor wat het waard is....

Ik ben in ieder geval gegarandeerd van nog een maandje volle bak zomer in December ;)
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3684
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor hanscazan op 03 okt 2019 17:11

Mainfield2017 schreef:
Goed verhaal +1

Ben zelf ook een climaat scepticus , het klimaat veranderd door de eeuwen heen de invloed van de mens is zeer gering , helaas worden we bang gepraat door de groen linkse propagandamachines het gaat zelfs zo ver dat ze jonge kinderen gebruiken (zie gretha thunberg) de politici die hier in nederland het hardst kraaien gaan nog steeds meerdere keren per jaar met het vliegtuig op valantie naar andere wereld delen hypocriete ten top gelukkig zien we steeds meer weerstand tegen deze klimaat onzin


Dank je wel, ik ben derhalve geen criticus maar probeer realist te blijven.
Echter indien er in het klimaat(top) 1000 miljard gestoken wordt wordt ik kritisch.
Moderne wereld......!
Sinds 2012 is na alle maatregelen het beter gegaan :) :lol: . Dit verdiend een nieuwe draad discussie. Op basis van feiten, of ingegeven info door onze propagatie communicatie machine welke geld nodig heeft.
Voorlopig is het nat, te koud en in ben weer toe aan de lente :) :roll:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten