Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Rob op 06 feb 2023 23:02

Mate schreef:Knabbel is alweer goed bezig geweest Rob :thumb_up:


"Knabbel" is hier meestal onze referentie die we aanhouden voor het kleine legertje aan eekhoorns die hier alle eikels moeten opruimen. Helaas zijn ze echter vrij lui geweest dit siezoen - het ligt er helemaal vol mee. Dit betekent wel dat als ik die meuk niet tijdig ruim, dan heb ik zo een eikenkwekerij...dus moeten we langzaam aan de bak!

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Exotic Life op 07 feb 2023 10:35

Alleen aankomende nacht even in de gaten houden, indien het goed opklaart kan mister frost even goed uithalen. Afgelopen nacht en ook daarna stelt weinig voor. Sowieso heeft de winter hier in Rotterdam maar ook in Steenbergen na die winterweek in December weinig meer voorgesteld. In Januari nog wat uurtjes vorst gesprokkeld veelal tiendenwerk onder 0, met af en toe eens iets lager tijdens zonsopkomst. Het is mogelijk wat voorbarig want het is begin februari maar gezien de ontwikkelingen op de kaarten lijkt de winter dit seizoen te zijn gevallen in December.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 07 feb 2023 10:53

Rob schreef:
Mate schreef:Knabbel is alweer goed bezig geweest Rob :thumb_up:


"Knabbel" is hier meestal onze referentie die we aanhouden voor het kleine legertje aan eekhoorns die hier alle eikels moeten opruimen. Helaas zijn ze echter vrij lui geweest dit siezoen - het ligt er helemaal vol mee. Dit betekent wel dat als ik die meuk niet tijdig ruim, dan heb ik zo een eikenkwekerij...dus moeten we langzaam aan de bak!


:lol:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 07 feb 2023 10:57

Exotic Life schreef:Alleen aankomende nacht even in de gaten houden, indien het goed opklaart kan mister frost even goed uithalen. Afgelopen nacht en ook daarna stelt weinig voor. Sowieso heeft de winter hier in Rotterdam maar ook in Steenbergen na die winterweek in December weinig meer voorgesteld. In Januari nog wat uurtjes vorst gesprokkeld veelal tiendenwerk onder 0, met af en toe eens iets lager tijdens zonsopkomst. Het is mogelijk wat voorbarig want het is begin februari maar gezien de ontwikkelingen op de kaarten lijkt de winter dit seizoen te zijn gevallen in December.


Ook voor hier staat aankomende nacht een -4 op het menu..hopelijk niet veel lager. Afgelopen nacht -0.1 (pas rond 8uur in de ochtend).
Gisteren voelde het btw echt al een beetje lenteachtig met 9gr, vollop zon en amper wind :thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor tbird44 op 08 feb 2023 06:24

omg. Eindhoven een flinke min6 in de achtertuin en de voortuin een graadje erbij.
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 08 feb 2023 08:49

Hier lijkt het allemaal mee te vallen ondanks de heldere hemel..-1.7 momenteel..zal nog wel wat bijkomen maar verwacht geen -4. Sterkte waar het wel kouder is :thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Tropical Gardening op 08 feb 2023 17:11

Hier -6 in de tuin. Het viel gelukkig allemaal wel mee. :)
Avatar gebruiker
Tropical Gardening
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 12 okt 2022 00:40
Woonplaats: Ossendrecht
31 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Exotic Life op 08 feb 2023 18:41

Mate schreef:Hier lijkt het allemaal mee te vallen ondanks de heldere hemel..-1.7 momenteel..zal nog wel wat bijkomen maar verwacht geen -4. Sterkte waar het wel kouder is :thai:


Eens. Hele nacht schommelend tussen -1/-1.5 op mijn Steenbergen station en tijdens zonopkomst "piekte" de temperatuur naar -2.6C. Mogelijk nog 1 nachtje lichte vorst en dan lijken we voorlopig weer naar de dubbele cijfers te gaan gedurende de middaguren.

Tropical Gardening schreef:Hier -6 in de tuin. Het viel gelukkig allemaal wel mee. :)


Grappig die verschillen in locatie, gewoontes en waarschijnlijk gekozen beplanting. Bij -6C gaan hier alle alarmbellen af, en voldoet volgens mijn jarenlange verzamelde weerdata tot een behoorlijk koude nacht.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 08 feb 2023 21:16

Exotic Life schreef:
Mate schreef:Hier lijkt het allemaal mee te vallen ondanks de heldere hemel..-1.7 momenteel..zal nog wel wat bijkomen maar verwacht geen -4. Sterkte waar het wel kouder is :thai:


Eens. Hele nacht schommelend tussen -1/-1.5 op mijn Steenbergen station en tijdens zonopkomst "piekte" de temperatuur naar -2.6C. Mogelijk nog 1 nachtje lichte vorst en dan lijken we voorlopig weer naar de dubbele cijfers te gaan gedurende de middaguren.

Tropical Gardening schreef:Hier -6 in de tuin. Het viel gelukkig allemaal wel mee. :)


Grappig die verschillen in locatie, gewoontes en waarschijnlijk gekozen beplanting. Bij -6C gaan hier alle alarmbellen af, en voldoet volgens mijn jarenlange verzamelde weerdata tot een behoorlijk koude nacht.


Hier is het bij -1.7 gebleven (koudste plekje van mn kleine tuin. Tegen mn huis bv maar -0.3. Toen ik vanmorgen om half 6 naar werk reed, ging de temperatuurmeter vd auto al heel snel naar -3 buiten de bebouwde kom..lekker microklimaatje dus ;)
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor hanscazan op 08 feb 2023 23:20

Exotic Life schreef:Hier lijkt het allemaal mee te vallen ondanks de heldere hemel..-1.7 momenteel..zal nog wel wat bijkomen maar verwacht geen -4. Sterkte waar het wel kouder is :thai:


Rob, Halsteren -4.9C hemelsbreed mss 15km? BoZ in microklimaat achtertuin 4,1C maar was wat later wakker :)

Rond 20:00 dook temp snel naar -2C nu aan het oplopen ivm sluier bewolking, mogelijk laatste nachtvorst voor de komende 2 weken en op naar de "verwachtte" 12-14C maar zie dat dit ook al weer per uur bijna wordt aangepast. We zijn er nog niet maar hebben is hebben ;)

Voorlopigis de 30 daagse voorspelling van Het Weer gepubliceerdop 28 Jan redelijk accuraat.
niets zo veranderlijk als het weer maar deze voorspelling bevalt me goed :D
https://www.weer.nl/nieuws/2022/30-daag ... circulatie
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten