Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 02 aug 2018 08:23

Oei dat is niet best Eduard. :onzeker:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 05 aug 2018 18:14

Vandaag heb ik de hele dag kostbaar kraanwater aan de tuin 'verspild', terwijl de zonnepanelen dankzij de uitbundige zon snorden en wij zodoende 23 kg CO2 uitstoot hebben uitgespaard. Tegelijkertijd kruisen continu vliegtuigen van en naar Schiphol over ons heen. En of dat nog niet genoeg is, krijgen we over enkele jaren ook nog met laagvliegers van Airport (...) Lelystad van doen. Vliegen wordt niet of nauwelijks belast en heel misschien komt er in 2021 een vliegtax onder Rutte IV :onzeker:. Maar wel de burger flink aanpakken, saldering van zelf opgewekte stroom was onder Rutte II tenminste tot 2023 toegezegd, echter Rutte III heeft de afschaffing van deze regeling naar 2020 vervroegd, zodat ze straks energiebelasting op zonnestroom kunnen heffen. Iene miene mutte wie is hier de baas, Rutte...of Sinterklaas :evil:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor marinus op 05 aug 2018 18:44

Daarom willen de meeste mensen met zonnepanelen de oude meter houden, die terug draaid.
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Carlo op 05 aug 2018 20:59

En dat is nu ook precies de reden waarom ik geen zonnepanelen aanschaf. Deze plannen waren al jaren bekend. Anders had ik ze jaren terug al aan geschaft.

Over 15 jaar wordt het na verwachting mogelijk op waterstof te vliegen met de grote toestellen. De eerste auto's rijden er nu al op. Op te wekken met wind en zonne-energie met als uitlaatstof schoon water. Straks gewoon effe in 1 minuut je tank vol gooien aan de voet van een windmolen. Toch een stuk sneller dan urenlang laden.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1924
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 05 aug 2018 22:02

Carlo schreef:En dat is nu ook precies de reden waarom ik geen zonnepanelen aanschaf. Deze plannen waren al jaren bekend. Anders had ik ze jaren terug al aan geschaft.

Over 15 jaar wordt het na verwachting mogelijk op waterstof te vliegen met de grote toestellen. De eerste auto's rijden er nu al op. Op te wekken met wind en zonne-energie met als uitlaatstof schoon water. Straks gewoon effe in 1 minuut je tank vol gooien aan de voet van een windmolen. Toch een stuk sneller dan urenlang laden.


Het klinkt fantastisch maar vergeet niet de omvang van zo'n transitie. Bovendien wordt voor de komende 20 jaar wereldwijd nog een verdubbeling van de luchtvloot en het aantal auto's verwacht. Goed nieuws uiteraard voor vliegtuigbouwers en autofabrikanten. Van de laatsten is ondertussen wel bekend hoe groot hun enthousiasme is voor ingrijpende veranderingen van het huidige autoconcept.
Laatst bijgewerkt door draco op 05 aug 2018 22:08, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 05 aug 2018 22:08

marinus schreef:Daarom willen de meeste mensen met zonnepanelen de oude meter houden, die terug draaid.


Wat gebeurt er dan wanneer je meer stroom opwekt dan verbruikt, krijg je dat terugbetaald en stopt de meter tenslotte bij nul ? Wij hebben gemiddeld een productie overschot maar is dat erg? De overheid zou net als in Duitsland al jaren gebeurt, burgers moeten stimuleren zoveel mogelijk zonnepanelen te installeren. Dan hoeven er op het land ook minder controversiele windmolens te worden geplaatst.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor marinus op 06 aug 2018 03:45

De meter draaid terug en je krijgt het terug betaald.
Helaas maar 0,11 cent terwijl levering 0,23 cent kost
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor marinus op 06 aug 2018 06:39

Al het stroom dat ik nu opwekt gaat bijna op aan de airco.
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Mate op 06 aug 2018 12:14

Lekker weertje jongens :D
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 06 aug 2018 13:14

marinus schreef:Al het stroom dat ik nu opwekt gaat bijna op aan de airco.
:)

Hier bedroeg de opbrengst van de zonnepanelen (24) over de maand juli 1063 kWh. Het verbruik was 404 kWh incl. 2 airco's resp. voor overdag en 's nachts. :happy_thai:
Wat betreft het rendement van zonnepanelen, de eerste jaren ontvingen wij van de energieleverancier het volle tarief voor de netto teruglevering van stroom. Sinds 2 jaar is dat teruggebracht op 11 ct/kWh. De wijziging per 2020 door dit kabinet beoogd, bezie ik met wantrouwen en ik kan me goed voorstellen dat mensen nu aarzelen om zonnepanelen te nemen. Tegen die tijd hebben wij 7 jaar van de salderingsregeling kunnen profiteren en vermoedelijk is de investering dan terugverdiend. Zonnepanelen leveren vooralsnog een zeer bescheiden bijdrage aan de opwekking van duurzame energie in Nederland. Windmolens leveren straks de grootste bijdrage hieraan, maar het is ook een dure oplossing qua investering en de hoge vergoedingen aan landeigenaren. De stroomprijs zal daardoor zeker niet dalen.
Laatst bijgewerkt door draco op 06 aug 2018 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron