Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 16 jan 2019 15:36

Weer erg overtrokken met die grafiekjes schijnt dat je daar toch echt iets mee hebt en wacht tot je de schaatsen kunt aantrekken! Daar hebben ze ook forums voor waar ze zich lekker zitten op te jutten.

Licht winterweer met soms matige vorst maar verder dan 7 dagen komen ze niet, afwachten dus :fluiten:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor leroy op 16 jan 2019 15:49

ik ben ook nog zeer positief! ja er komt wat nachtvorst maar de dagen worden langer en de dagtemperaturen nog boven 0. Als we het dan ook nog redelijk droog kunnen houden .... :applaus:

We gaan het allemaal zien.....zelfs 7 dagen vooruit kijken is nog een kunst Eduard, ik heb soms het idee dat 2 dagen al een max is zonder dat ze ernaast zitten hahaha
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor hanscazan op 16 jan 2019 17:01

Dennis, heerlijk leeswerk over wat zou kunnen, altijd geïnteresseerd leest lekker weg en heb nog wat aan mijn aardrijkskunde lessen van vroeger :thumb_up: .
Hey Eduard, beetje sensatie is best leuk toch :), houd iig mij scherp om mijn chamaerops af
te dekken (of te negeren) en eventueel de Basjoo nog uit te steken. Jouw ook gezonde tegengas is ook leuk :P.
Respect voor beide :thai:
Leroy, ik hoop het ook maar voor de zekerheid ff gekeken waar goedkoop clima kristal petroleum te halen valt.
Nu verkoopt BRICO, keten in belgie kristal petroleum voor 38,99 vaste prijs tov 53,99 Praxis NL ook vaste prijs. (15euri dus mis voor nl staatskas)

Ter nuance, eergisteren boven nul gisterenavond 14daagse zwaar onder nul, vanochtend slecht 1 graad eronder.

MAW de trend is weldegelijk down, met enige sarcasme, februari de warmste maand in nederland :oops:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 16 jan 2019 17:54

hanscazan schreef:Hey Eduard, beetje sensatie is best leuk toch :),


Van dit soort sensatie hou ik helemaal niet daar krommem men tenen gelijk van :roll: , we weten allemaal wel dat er kans op vorst is en die naar alle waarschijnlijkheid ook zal komen,
Ik zij het eerder al dit is een exotisch palmen en planten forum en zit het gros niet te wachten op dat soort berichten :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor turtleboy op 16 jan 2019 18:30

Als ik verschillende berichten moet geloven gaat het in februari goed koud worden met sneeuw en andere rotzooi dus maak je borst maar nat gelukkig staat hier alles mooi in de stalling . :mrgreen:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 16 jan 2019 18:39

Wat een zuur bericht Eduard. Daar gaat het juist om. Zonder dit soort informatie leggen al je mooie varens buiten mooi het loodje. Je kunt dit soort berichten ook gewoon negeren en niet lezen en niet reageren. Je moet er mee doen wat je wilt. En voor de duidelijkheid, ik heb een hekel aan schaatsen, doe niet aan wintersport en hoop altijd op zachte winters. Maar als je nu je zaakjes niet regelt, heb je straks dooie planten. Als het weer beter wordt, is er niet veel reden om te posten. Met mild of mooi weer gaan onze plantjes niet dood he. Exotisch tuinieren maakt het nodig om je goed te verdiepen in de weersvoorspellingen. Ik heb meer dan een enkel plantje staan en moet zelfs bij dit soort berichten bijsturen. ik heb geen zin in lelijke of dode planten en het geeft me een goed gevoel als ook anderen wat hebben aan mijn berichten. Net zozeer als ik heel veel heb aan heel veel andere inhoudelijke berichten. Hoe heet dit topic ook al weer: Actueel weeroverzicht dacht ik. Als het niet boeit, gewoon andere topics bekijken. Dan blijft het leuk voor iedereen.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 16 jan 2019 18:58

Het zijn de 'zegeningen' van de informatie maatschappij met het internet. het weer is echter geen wiskunde. Ik heb sinds 1980 een tuin met diverse uitheemse planten en een verzameling exotische kuipplanten. Je had indertijd alleen het weerpraatje voor land en tuinbouw. En nog steeds is belangrijkste vraag 'wat voor weer wordt het vandaag'?

Overigens Dennis de wintersport loopt ten einde, begreep ik onlangs uit een documentaire. Nu even niet maar de laatste jaren moet de sneeuwpret in de Alpen steeds vaker met kunst en vliegwerk in stand worden gehouden en worden tonnen diesel verstookt om de pistes wit te houden en wordt de sneeuw met plastic afgedekt. De verhoogde CO2 uitstoot draagt weer bij aan het versnelde proces van afbraak.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 16 jan 2019 19:40

Zeg Dennis, iedereen weet wel wat te doen, denk ook wel dat iedere tuinliefhebber naar de weersvoorspellingen kijkt of zijn eigen weersite heeft en dan maatregelingen neemt, jij lijkt de Piet Poulisma van het midden des landes ;) vind het allemaal overtrokken met die grafieken in November/December moest je ze steeds bijstellen en bleef het zacht dus wat moeten we ermee, 3 dagen vooruit kijken lijkt me het meest logische....

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Dennis_S op 16 jan 2019 19:53

Wat ik zeg, als het je niet interesseert, kijk gewoon niet en reageer niet. Dat is het meest plezierig voor iedereen. En dank voor het 'compliment', maar ik ben geen weersvoorspeller maar geef alleen maar door wat voor de meesten van belang is. Goed dat jij alles onder controle hebt en drie dagen vooruit kijkt. Met mijn planten is dat helaas niet voldoende. En fijn dat het zacht bleef. Het kan net zo goed de andere kant opslaan. Zie ook wat er nu gaat gebeuren. Er zijn genoeg weerprofeten die al hebben 'voorspeld' dat ook januari mild zou blijven. Je zal maar geen voorzorgsmaatregelen hebben getrokken.....En nogmaals, alles wat ik doe is het Actuele weeroverzicht plaatsen, zie ook de naam van dit topic.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor draco op 16 jan 2019 20:24

Actueel weeroverzicht, je bedoelt actueel weersvooruitzicht. ;) Ik ben het eens met Eduard 3 tot 5 dagen weersvoorspelling zijn voldoende om zonodig maatregelen te nemen. Als je nu nog met hutten bouwen moet beginnen dan wordt het misschien lastiger.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten