blauwe korrel

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: blauwe korrel

Berichtdoor turtleboy op 29 jun 2015 20:24

Eduard schreef:Blauwe troep :fluiten: komt niet in mijn tuin of bij mijn planten, ik laat alles op een natuurlijke manier groeien ;)



Groot gelijk Eduard,ze noemen het niet voor niks zweepmest . ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor Bryan*75 op 29 jun 2015 22:17

Ik ook niet chemische brol!!! Enkel organische of biologische meststoffen. Remember de ontploffing van de fabriek in Texas? Dit was ook kunstmest wel de roze. Maar het blijft brol.
Ik steun je volledig Eduard.

Grtz Bryan
Avatar gebruiker
Bryan*75
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 24 nov 2012 10:23
Woonplaats: Veurne, Belgie
17 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor draco op 30 jun 2015 01:29

Wat een onzin geklets over het onderscheid tussen chemisch en organisch/biologisch. Ik gebruik zowel oplosbare kunstmest als organische bemesting. Kunstmest is goed doseerbaar en komt direct ter beschikking van de plant terwijl bij organische meststoffen de afgifte van nutrienten vaak geleidelijker plaatsvindt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor Bryan*75 op 30 jun 2015 08:00

Elk zijn mening daarover maar hoeveel mensen ik ken die hun tuin al hebben lopen verzieken met die producten. Grtz Bryan
Avatar gebruiker
Bryan*75
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 24 nov 2012 10:23
Woonplaats: Veurne, Belgie
17 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor draco op 30 jun 2015 10:09

Bryan*75 schreef:Elk zijn mening daarover maar hoeveel mensen ik ken die hun tuin al hebben lopen verzieken met die producten. Grtz Bryan

De blauwe korrel ken ik niet Bryan, maar ik heb uitstekende ervaringen met kunstmest aanvankelijk een Peters mix en sinds een paar jaar Plantprod. Het marktaanbod verandert en diversifiëert voortdurend en het wordt steeds moeilijker om een goed product te vinden. Wat de organische bemesting betreft ben ik zeer enthousiast over DCM de minigran mixes 2 of 5, maar ook daar is het assortiment gewijzigd.
En ja, je moet die producten niet willekeurig toepassen als je om te beginnen al niet in staat bent om een tuin of kuipplanten goed te verzorgen. Ik gun een ieder zijn mening, maar zo zwart/wit als jij en Eduard het hier voorstellen is het beslist niet. ;)

Groet,
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor guardian1967 op 30 jun 2017 07:53

Een vraag daaromtrent. Ik zie wel wanneer blauwe korrel gestrooid wordt, van mei tot einde juli, maar niet hoeveel keer?
Ik bedoel is het wekelijks, 2-wekelijks of 1 keer per maand?
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor draco op 30 jun 2017 10:24

guardian1967 schreef:Een vraag daaromtrent. Ik zie wel wanneer blauwe korrel gestrooid wordt, van mei tot einde juli, maar niet hoeveel keer?
Ik bedoel is het wekelijks, 2-wekelijks of 1 keer per maand?


Als je na bovenstaande gruwelverhalen over de 'blauwe korrel' een andere bemesting wilt overwegen, is mijn suggestie om DCM granulaat te strooien, gazonmest bijvoorbeeld. De stank is na een paar dagen over
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor guardian1967 op 30 jun 2017 11:08

Blauwe korrel is een kunstmest als een ander dus dat verhaal -interesseert mij totaal niet.
Andere hun "gruwelverhalen" zijn meestal gebaseerd op halve waarheden, van horen zeggen en van het totaal verkeerd gebruik ervan.
Ik ken de samenstellingen van diverse kunstmeststoffen dus dat was niet mijn vraag Draco.
Meestal is blauwe korrel volgende samenstelling met nog wat magnesium erbij 12-8-16 (+3)
Dus mijn vraag is hoeveel keer per maand geven jullie kunstmest?
Eigenlijk kan je het ook anders verwoorden. Geef de naam van je meststof op met N-P-K percentages dan weet je eigenlijk ook genoeg.
Koemest is bv. 2-1-2 maar pas werkzaam na 2 tot 4 weken omdat ze omgezet moeten worden naar opneembare stoffen voor de plant. Kunstmest is direct door de plant op te nemen.
Maar dat wist je al he Draco. Dus het gaat mij erom of je bv. elke week koemest geeft dus 2-1-2 maal 4 weken komt dus overeen met 8-4-8 in een ander soort mest per maand. Ik zal zelf eens opzoeken wat eigenlijk de perfecte, mocht die bestaan, dosage is maar meanwhile wil ik gewoon weten hoeveel keer per maand jullie strooien lol.
Trouwens DCM granulaat heb je in verschillende samenstellingen Eco-mix 1,2,3 en 4
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor guardian1967 op 30 jun 2017 12:08

draco schreef:
guardian1967 schreef:Een vraag daaromtrent. Ik zie wel wanneer blauwe korrel gestrooid wordt, van mei tot einde juli, maar niet hoeveel keer?
Ik bedoel is het wekelijks, 2-wekelijks of 1 keer per maand?


Als je na bovenstaande gruwelverhalen over de 'blauwe korrel' een andere bemesting wilt overwegen, is mijn suggestie om DCM granulaat te strooien, gazonmest bijvoorbeeld. De stank is na een paar dagen over



Ik heb dat granulaat eens bekeken en inderdaad ziet dat er ideaal uit Draco.
Bedankt voor de tip.
Ik heb DCM een mail gestuurd of zei me kunnen zeggen wat de ideale hoeveelheid stikstof, fosfor etc. zijn voor een plant in het groeiseizoen en hoeveel keer deze hoeveelheid uit te spreiden, bedoel ik dus mee stel een plant heeft 25g Stikstof nodig gedurende het hele groeiseizoen heeft het natuurlijk geen zin ineens 25g stikstof te geven in mei. Dus verdeeld over bv 5 maanden zou dat willen zeggen 5g N per maand voor blauwe korrel in het geval van 12-8-16 zou dat dus 200g blauwe korrel zijn verdeelt over 5 maanden.
Als we dat eenmaal te weten komen, kunnen we ook beter de gift regelen met of zonder kunstmest.
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: blauwe korrel

Berichtdoor Eduard op 30 jun 2017 13:01

2x kustmest bij elkaar geeft super chemie :lol: ieder zijn mening he Eddy.... wij laten het liever op een natuurlijke manier groeien ;)

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten