.

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor Jonathan op 02 dec 2008 17:59

Ik ga morgen toch bij de aveve voor potten en zaai en stekgrond zal dus ook even kijken voor potten maar kan ik ze anders zetten op het balkon bij mijn pa ? En in de winter isoleren ofzo?? Ik ga morgen of donderdag foto's plaatsen van het balkon en dakterras
Jonathan
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 28 nov 2008 14:31
0 bedankjes

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor Christophe op 02 dec 2008 18:03

Of je ze op het balkon bij je pa mag zetten moet je aan je pa vragen :D Maar de Passiflora verdraagt geen vorst. Ze zijn vorstbestendig tot 0C°, dus niet in de winter buiten zetten. Je kan ze wel snoeien als ze te groot worden om binnen wat plaats te besparen.

Ik ben benieuwd naar de foto's ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor Jonathan op 03 dec 2008 09:05

Heb foto's maar kan ze alleen vanaf m'n ma uploaden en heb vandaag het fototoestel vergeten bij m'n pa
Jonathan
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 28 nov 2008 14:31
0 bedankjes

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor paul op 18 dec 2008 11:55

Hallo Jonathan,
misschien een idee ingeval je een boog of pergola zou willen maken.Ik zie dat je naast de oprit nog genoeg plaats hebt om een konstruktie in de grond te plaatsen. Een paar foto's zoals ik dat +30 jaar geleden opgelost heb. Je hoeft natuurlijk de afsluiting zelf niet te plaatsen. Hout gekocht; volgens de dikte een dubbel U-profiel gemaakt ( twee platte ijzers van 100 x 10 mm aan elkaar gelast met een tussenstuk=aan de dikte van het hout), dit dan laten metaliseren en in wat beton in de grond geplaatst. Aan de muur een dikke lat met daarop de dwarsbalken laten rusten. In heb wel hardhout gebruikt, maar dat kies je zelf natuurlijk.
Groeten, en veel succes met de tuin,
Paul
algemeen overzicht
Afbeelding
detail van de bevestiging in de grond en op de muur; de foto is wel van een tussenpaal, maar de pergola zelf is op dezelfde manier vastgezet (ik kon er niet goed bij om foto te maken)
let erop: de houten paal staat niet in de grond om rotting tegen te gaan!
Afbeelding
zoals je kan zien is het hout al jaren niet meer behandeld
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor Jonathan op 24 dec 2008 20:25

Mijn tuin schiet goed vooruit dat is het enige dat ik kan zeggen op dit moment foto's zeggen meer maarja xP daarvoor moeten jullie nog effe wachten uiteindelijk komt de nieuwe koi vijver niet in de tuin staan omdat hij anders te veel plaats zou innemen in zo'n kleine tuin en we gaan daar liever planten zetten we gaan misschien deze week al het terras op zijn plek zetten en dan gaan we beginnen tijd per tijd planten te zetten ik heb al een tuinontwerp gemaakt met welke planten op welke plaats komen

grtzz jon
Jonathan
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 28 nov 2008 14:31
0 bedankjes

Re: Mijn Tuin Van 0 naar 100

Berichtdoor Jonathan op 24 dec 2008 20:28

Thanks paul xP
Ik zal zien hoe ik de pergola bevestig omdat ik in makkadam zit (weet niet hoe je het woord spelt ) :roll:


:D
Jonathan
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 28 nov 2008 14:31
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten