vreeken zaden, iemand ervaring?

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor s.janssen op 20 apr 2012 23:10

Ik heb een paar weken geleden een bestelling gedaan bij deze winkel, het duurde vrij lang voordat mijn pakketje binnen kwam. Op de site stond dat het tot 5 weken kan duren voor het pakketje is geleverd. Beetje erg lang als je het mij vraagt voor een kleine winkel.

Ik heb canna knollen besteld, 1 zakje met 3 kleine knollen waar ik de helft van weg kon gooien omdat het helemaal zacht en bruin was. Daarnaast 1 grote wortelstok was beschimmeld, maar zag er verder goed uit. Wel jammer van de knol, maar ik denk dat dit al een tijdje in een zakje zat in een verwarmde winkel hing. Via de kamerplanten stonden Dracena draco's, leuk plantje voor 2,90! Helaas was dit dus niet een plantmaar 2 zaden voor bijna 3 euro. Stond niet duidelijk op de site. Perlite konden ze niet leveren, ook dat stond niet op de site wat ik wel besteld had. ;)

Wie heeft nog meer bij deze winkel besteld en wat is je ervaring?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Carlo op 21 apr 2012 00:19

Zelf heb ik er gelukkig geen enkele ervaring mee maar kom al jarenlang dit soort negative berichten tegen op internet. Die zaak heeft al heeeeeeeeel veel teleurgestelde klanten voortgebracht en steeds trappen de mensen er weer in.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Rob op 21 apr 2012 01:16

Hi Silvain,

Maar ik kan wel de pijn verzachten....
Mocht je binnenkort naar een van de palmvrienden events gaan dan wil ik je wel een Dracootje meenemen. Zijn ongeveer 3 jaar oud en in 3 liter pot. Voor jou voor nop, maar la sje wat leuks te ruil hebt ben ik ook heel blij. ;)

Als alles volgens plan verloopt ben ik bij CB en op Haps.

gr Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Marc_S op 21 apr 2012 09:25

Hi Salvian.

Ik heb dit jaar daar weer besteld en geen problemen gehad.
Net zoals de vorige bestelling was alles ok.
Het duurde alleen wat lang.
Bschijnbaar geluk gehad

Marc
Marc_S
 
Berichten: 663
Geregistreerd: 13 sep 2010 18:56
Woonplaats: Eygelshoven
65 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor veronique op 21 apr 2012 09:50

Heb er eens zaden besteld en daar kwam niet echt heel veel van uit...lag het aan mij of aan de zaden,beide kan dus.
De bestelling liet ook wel lang op zich wachten.
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor arjan op 21 apr 2012 12:19

Mijn advies is om ergens ander te bestellen, de site ziet er professioneel uit maar hij handelt als een beginneling en vaak doen die het nog beter.
Goed dit is dan mijn mening en heb mijn ervaring met dit bedrijf, ik weerhoud niemand er van om toch daar een bestelling te plaatsen.
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 26 apr 2011 17:25
Woonplaats: Hengelo ov
5 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor s.janssen op 21 apr 2012 13:01

De reacties die ik las op internet kloppen inderdaad wel met wat ik tegen kwam. Volgens de site hadden ze leuk spul in de aanbieding alleen niet overal duidelijk wat iets precies is. Jammer, want perlite is voor een leuke prijs bij hun. Hierin de flevopolder zit geen Hornbach of Aveve waar ik voor een leuke prijs 70-100 L perlite kan bestellen. Ga het eens via Horticoop.nl proberen.

Verpotten duurt zo wel erg lang ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Carlo op 21 apr 2012 19:12

Ik adviseer om eens bij de zadengigant te bestellen
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor gingerking op 21 apr 2012 21:31

Ben in de winlel geweest in Dordrecht mijn ervaringen zijn ook niet echt positief.Zowel met de zaden als met de bollen.Op you tullip verkopen ze wel redelijk goede bollen.Heb er zelf een aantal roscoa,s vandaan .Kijken bij bijzondere bollen.Geen you tube maar you tullip. groetjes Oscar
gingerking
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 apr 2012 12:09
1 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor GeL op 01 mei 2012 20:41

Hier wil ik toch ook nog ff op reageren. Ik bestel al jaren bij Vreeken en ik moet zeggen dat mijn ervaringen niet echt positief zijn. Gedeeltelijke leveringen, naleveringen die 'vergeten' worden en nooit meer toekomen. Na contact blijkt dan dat de bestelde zaden, bollen of planten niet meer leverbaar zijn en dat ik een jaar moet wachten om ze dan zelf opnieuw te moeten bestellen. M.a.w., er wordt geen backorder lijst bijgehouden, erger, je wordt er gewoon niet van op de hoogte gehouden, zėėr frustrerend. Ik vergelijk dan graag met onszaden.nl, daar wordt een backorder lijst aangelegd en zelfs een jaar na datum (bij de zeer exclusieve zaden) krijg je ze gewoon in de bus...een voorbeeld voor vele online winkels !!

Momenteel wacht ik terug op een aantal planten en zaden van bij Vreeken waarvan ik niet weet of ze hoe dan ook zullen toekomen, mijn ervaring zegt dat ik het dit jaar weeral kan vergeten.

Kort, dit jaar was hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ik bij Vreeken bestelde.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten