vreeken zaden, iemand ervaring?

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor lapalmeraie op 30 okt 2014 12:10

Sowieso lijkt het me niet nodig om positieve- en/of negatieve ervaringen op de persoon te spelen. Niet op de zaakvoerder en niet op het lid dat het hier aanhaalt.
Alle ervaringen zijn welkom maar houd er in de verwoording rekening mee dat het jouw eigen ervaring is. Generaliseer dus niet, indien het algemeen is blijkt dit vanzelf wel uit de volgende posts ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Carlo op 30 okt 2014 13:38

Ik ben het met duivelken eens! Het is en blijft gewoon een zeer opvallend bericht. Heb in het verleden wel eens vaker dergelijke posts gelezen op andere forums. Een forum met negatieve meningen / ervaringen kan soms veel schade toebrengen aan zo'n shop dus op zijn tijd een bericht om de schade te beperken is altijd het proberen waard.
Helaas komt het vaker voor dat een gefrustreerd of gedupeerd persoon een manier zoekt om zijn ongenoegen te kunnen uiten. Men komt dan vaak uit op dit soort forums. Het is mens eigen om er altijd maar vanuit te gaan dat een shop zijn bestellingen goed afhandelt terwijl ook daar gewoon mensen werken die fouten kunnen maken. Klanten weken of zelfs maanden lang op hun bestelling laten wachten is echt niet meer van deze tijd, dat is echt not done. Spullen die niet op voorraad liggen moet je maar gewoon tijdelijk uit je assortiment halen tot ze weer voorradig zijn.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor dest_planten op 30 okt 2014 14:32

Hoi,

Ik ging komende week een bestelling plaatsen bij hun maar ik twijfel nu om het te doen.

Ik heb ze al gemailed over de bestelling die ik wil doen en ze hebben de dag erna geantwoord. Ze hebben me laten weten dat 1 plant momenteel niet voorradig was maar dat deze binnenkort terug in stock zullen hebben.

Ook op de vraag van de verzendkosten naar België of Nederland ( niet zichtbaar op hun website) hebben ze me doorverwezen naar een pagina op de website van TNT-Post.

Dus voorlopig vind ik het nog goed lopen.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor JmC4c op 30 okt 2014 18:00

Ikzelf bestel ginds niet meer.
Reden is dat zaden wel toekwamen maar de canna en andere knollen het volgende najaar.
Wel kreeg ik mail binnen de 2 weken dat deze planten niet meer voorradig waren en later werden toegezonden. Zaden niks opkomst (mss mijn schuld) en knollen was ook niet vet.
Heb er niks van in mijn collectie.
Wel was er vlotte communicatie bij de nageleverde knollen omdat iets ontbrak.
En ik het geld dus ook terugkreeg voor dit artikel.

Mss is ondertussen wel veel verbeterd aan het geheel van de zaak.
Maar ik koop daar niks meer.
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Rob op 30 okt 2014 22:59

Carlo schreef:Ik ben het met duivelken eens! Het is en blijft gewoon een zeer opvallend bericht. Heb in het verleden wel eens vaker dergelijke posts gelezen op andere forums. Een forum met negatieve meningen / ervaringen kan soms veel schade toebrengen aan zo'n shop dus op zijn tijd een bericht om de schade te beperken is altijd het proberen waard.
Helaas komt het vaker voor dat een gefrustreerd of gedupeerd persoon een manier zoekt om zijn ongenoegen te kunnen uiten. Men komt dan vaak uit op dit soort forums. Het is mens eigen om er altijd maar vanuit te gaan dat een shop zijn bestellingen goed afhandelt terwijl ook daar gewoon mensen werken die fouten kunnen maken. Klanten weken of zelfs maanden lang op hun bestelling laten wachten is echt niet meer van deze tijd, dat is echt not done. Spullen die niet op voorraad liggen moet je maar gewoon tijdelijk uit je assortiment halen tot ze weer voorradig zijn.


Het issue hier is inderdaad dat het om iemands eerste post gaat. Dit werkt inderdaad beide kanten op overigens: Als het een beschuldigende vinger is, maar evenzo vreemd als het om de ontkenning ervan is.
Het geheim in zon forum schuilt hierin, dat je eerst wat krediet op moet bouwen omdat niemand je kent, (zeg maar net als in het echte leven...).

Ik heet 'kreijdt' daarom van harte welkom op ons forum. Aangenaam! Ik kijk uit naar zijn kennismakingspost ;)

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Marjanne op 31 okt 2014 19:38

Ik heb er 2x besteld en helaas is het 2x fout gegaan, spullen waren niet voorradig en werden maanden later pas geleverd of helemaal niet.
Van de zaden is helaas niets opgekomen.
Het zou kunnen dat het ook vaak wel goed gaat, maar ik ga dat risico niet meer nemen.
Wel jammer want het assortiment ziet er goed uit.
Ik vind dat een bestelling vlot geleverd dient te worden en er alleen verkocht dient te worden wat voorradig is. Is het niet voorradig dan moet je als klant minimaal zelf de beslissing kunnen nemen om wel of niet te bestellen. Dus zou de voorraad zichtbaar op de webwinkel moeten zijn.
Marjanne
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 02 jan 2012 20:14
Woonplaats: Amersfoort
20 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor batdah op 13 dec 2014 04:52

Pff....dit is heel wat.. :shock:

Ik heb denk ik 10 jaar geleden de eerste bestelling geplaatst...wel wat naleveringen..het was destijds dat ik een volkstuin begon...ik heb toen bloemzaden, pioenrozen(wortels) en groentenzaden besteld..de pioenrozen zijn inmiddels enorme planten en de zaden waren goed en kiemkrachtig..

Het is mij opgevallen dat de levering soms lang duurt..tegenwoordig geef ik de leverings termijn aan en dat werkt..ik geef op voorhand aan dat ik na een bepaalde datum niks meer ontvang...en helaas het werkt..
Vreeken heeft dingen die een ander niet heeft...en over de zaden ben ik te spreken..maar ik bestel er alleen bloemen en groenten( en geen exoten)

Afgelopen voorjaar had ik per direkt zaden nodig dus ben ik eens langs gegaan bij die mierenhoop....ik had zoiets nog nooit gezien...zo een minuscuul winkeltje..maar ik had wat ik nodig had en de akker heeft prachtig gebloeid..(bloemzaden)..
Een maand of 2 terug bloemzaden besteld voor een kennis...het was er binnen 2 weken..
Een week of 3 geleden mijn groentenzaden en pootaardappelen besteld voor 2015..en aangegeven dat ik ze uiterlijk in maart wens te ontvangen..ik zie wel..

Over de geleverde produkten heb ik geen klagen..maar dat betreft groente en bloemzaden..over de rest kan ik niet oordelen..

Ik ben al jarenlang een fanatiek snijbloemen teler, en voor de wat apartere bloemen kan ik(bijna) nergens terecht..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Greener op 29 apr 2015 09:54

Ook hier helaas niet al te beste ervaring.

Het duurt een eeuwigheid voor je iets binnen krijgt.
Dat kan in deze tijd helaas echt niet meer (of je moet het even vermelden voor je wat koopt)
Zaden waren ook niet allemaal vers.

Ik bestel er iig noooooit meer helaas.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor draco op 29 apr 2015 21:10

Vreeken ken ik als een ouderwets degelijke winkel in tuinbenodigdheden. Het bedrijf is al sinds mensenheugenis gevestigd in een historisch pand aan de Voorstraat in Dordrecht. Het is een van de weinige overgebleven stadse tuinwinkels in hun soort. Onlangs bestelde ik bij Vreeken een 7 tal soorten tuincyclamen. Twee daarvan bleken niet direct leverbaar en heb ik daarom laten vervallen. Omdat de verzendkosten vrij hoog waren mede vanwege de toegerekende verpakkingskosten, hebben we de bestelling in de winkel opgehaald en er een dagje Dordrecht aan gekoppeld. Sprak de Koning onlangs niet de historische woorden "hoe dichter bij Dord hoe mooier het wordt", mij eerder bekend als "hoe dichter bij Dord, hoe rotter het wordt". Dit had die dag zeker niet betrekking op het weer want de zon scheen uitbundig en uit de wind op een terras was het zelfs even bloedheet. De nieuw verworven Cyclamen zagen er vitaal uit en heb ik inmiddels met enige moeite nog ergens in de overvolle tuin weten te peuteren. :mrgreen:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor s.janssen op 29 apr 2015 22:30

Ik denk dat er met de winkel zelf ook niets mis mee is, onlangs heb ik via via er nog een Dahlia imperialis vandaan gehaald. Je kan zelf bepalen wat je koopt, of je het koopt, want als je iets besteld moet je vaak maar afwachten wat je krijgt of het goed is. Het is jammer van zo winkel die toch wel goede bekendheid heeft (en vooral in het moestuinwereldje) dat ze zo slordig met hun verzending omgaan, deze winkel raakt klanten kwijt op deze manier. Als het aan mij lag had ik er best nog wat meer willen bestellen maar daar haak ik nu mooi vanaf.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten