Hallo!

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Hallo!

Berichtdoor Jungle op 14 maart 2009 23:43

Ik ben in de herfst verhuisd naar een huis met tuintje en daar willen we een jungletuin van maken. Het is een kleine tuin 10x10m maar goed gelegen: zuid gericht en redelijk besloten dus lekker micro-klimaat. We kunnen zelfs in de winter op het terras met afdak zitten wanneer er maar een beetje zon schijnt, dat zegt genoeg.

Omdat het zo'n echte oude vlaamse boerentuin is, vierkant grasperk met lelijke struiken in de rand, heb ik ook een deel éénjarige bloemen en hoog groeiende planten gekocht om het snel een beetje groen te laten worden.

'k Heb de eerste van mijn 3 bestellingen bij verschillende webwinkels al thuis gekregen en vandaag duchtig zitten zaaien en zaden te wijk gelegd in water. Nu is het ongeduldig wachten op de postbode voor de 2 andere bestellingen en ondertussen 5 keer per dag gaan kijken of er iets kiemt lol

Verder ga ik goedkoop experimenteren met afrikaanse gewassen, gewoon goedkoop gekocht op de markt in Brussel: taro, maniok, pepers...

Groetjes
Avatar gebruiker
Jungle
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 14 maart 2009 23:14
Woonplaats: Jette
0 bedankjes

Re: Hallo!

Berichtdoor Christophe op 15 maart 2009 10:48

Beste,

Hartelijk welkom op het forum!!!

Zo klein is je tuintje nu ook weer niet, en je kan er inderdaad een mooie jungle van maken ;) Er zijn veel planten uitermate geschikt om hiervoor te dienen. Palmen zijn over het algemeen wel trage groeiers (maar dat maakt ze nog zo speciaal) maar bananen groeien daarentegen erg snel. :D

Vragen over het zaaien en verzorgen van je tropische plantjes mag je altijd stellen op het forum! We horen ze graag ;)

Ik heb gemerkt dat je ook een weblog hebt aangemaakt. Als er vragen zijn dan mag je me altijd contacteren via mail.

Veel plezier met je weblog en op de forums!

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten