Gegroet

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Re: Gegroet

Berichtdoor Mate op 02 mei 2020 09:44

Welkom Minato..hier ook een kleine tuin bezitter. Na alle goede bovenstaande tips, nog een van mij...kleine exootjes kunnen groot worden dus geef ze de ruimte zodat als ze eenmaal groter zijn, ze nog goed tot hun recht komen.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Gegroet

Berichtdoor Bulldog op 02 mei 2020 13:25

wat betreft die plaats voor mijn waterput, die zit onder die grote (4m x 4m) plantenbak op de foto

Afbeelding
Bulldog
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 20 mei 2012 19:28
Woonplaats: Zuienkerke (West-Vlaanderen)
39 bedankjes

Re: Gegroet

Berichtdoor Minato op 04 mei 2020 16:42

Allen bedankt voor de reacties. Ik heb er nog even goed over nagedacht en besloten geen palmen te nemen. Mede omdat ik niet vanuit huis tegen allerlei stellages wil aankijken in de winter en ook omdat andere boomsoorten een hoop te bieden hebben. O.a. herfstkleuren, voorjaars groen, en voor mijn gevoel meer bescherming en nestmogelijkheden voor vogels, en nectar of pollen voor de bijen. Daarbij komend vind ik insecten/vogels erg leuk om in de tuin te hebben, en verwacht ik dit met palmen toch beduidend minder.

Ook ben ik die echte tropische sfeer met palmbomen hier niet tegen gekomen van foto's in nl. En ik denk dat ik achteraf niet het beeld ga krijgen van wat ik zou willen en dat zou zonde zijn natuurlijk.

Al met al wel heel erg bedankt voor de tips. Heel misschien dat er ergens ooit een rostrata komt op een stategische plek. Die neemt een stukje minder ruimte in en op de juiste plek kan ik de winterbescherming verbergen met een groenblijver ervoor oid.

Groet, Minato
Minato
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 28 apr 2020 16:10
0 bedankjes

Re: Gegroet

Berichtdoor Minato op 06 mei 2020 17:44

Ik zie geen optie bij instellingen staan om mijn account te verwijderen. Is er een moderator die dat kan doen?
Minato
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 28 apr 2020 16:10
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten