Hoi alle mede plantenvrienden!

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Hoi alle mede plantenvrienden!

Berichtdoor Dikkertjedap op 19 apr 2022 13:54

Even mijzelf kort voorstellen... Sinds vrij kort woon in in een heel licht huis. Het kan er wel erg warm worden in de zomer. In een warme periode zit ik dagelijks op een graad of 32 celcius. De max die ik heb gemeten zelfs 34 celcius.

Daarom ben ik echt lid geworden van het forum; om te kijken of er misschien palmen zijn die hier tegen kunnen. Of mogelijk een kans hebben. Ik heb vorig jaar hier kruidenplantjes gehad en die kregen allemaal last van ongedierte. Ik ben bang dat dat door de warme omstandigheden komt... Ik zal er in het "palmvarens forum" advies over vragen...

Verder ben ik in het algemeen gewoon een plantenliefhebber. Altijd al geweest... Ik heb geen buiten, dus alle adviezen die ik vraag gaan over kamerplanten!

Zie jullie graag op het forum! Leuk dat jullie al zo lang bestaan trouwens... Ik ben jullie al vaak tegengekomen! Echt heel lang geleden al :)

Zie jullie!!!

Dikkertje
Dikkertjedap
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 18 apr 2022 13:02
0 bedankjes

Re: Hoi alle mede plantenvrienden!

Berichtdoor Rob op 20 apr 2022 02:04

Welkom op PV Dikkertje!

Ik ben geintrigeerd! Waar zit je ergens op deze aardbol dat je in huis de 32° haalt?
Lijkt me niet in NL/Be.
Of woon je soms in de kas bij de lokale kweker? Lekker licht en warm :mrgreen:

@ kruiden: als we het hebben over zaken als basilicum etc, dat zou wel moeten werken.
Licht + 25/30° en een klets water op zijn tijd doen meestal wonderen voor dat soort kruiden...
In ieder geval iets om uit te dokteren: ongedierte heeft altijd een oorzaak, meestal is het te lage RH, staand water, geen water, slecht substraat, te lage/hoge temp of te veel/weinig licht...

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Hoi alle mede plantenvrienden!

Berichtdoor tankton op 20 apr 2022 08:47

Hoi,

Als bewoner van een zeer licht huis ken ik je problemen. Sommige planten vinden de hele dag felle zon niet zo lekker. Dat ga je ook niet veranderen.

Ik ben met de planten mee gaan denken en heb vooral planten die tegen felle zon kunnen, de yucca's, succulenten enzo staan op de zuid en west kant. Op de noordkant van mijn huis staan vooral de orchideen en op de oostkant staat een grote ficus enzo... Bananen doen het perfect op het zuiden, maar ik heb een houten vloer.... Je moet een beetje flexibel zijn :mrgreen:

Ben het wel met Rob eens, de meeste tuinkruiden vinden volle zon heerlijk, vooral de basilicum/tijm/rozemarijn/oregano etc. Al zullen ze het buiten bijna altijd iets beter doen, behalve in de winter dan...
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes


Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten