Rostrata gaat weer bloeien

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Rostrata gaat weer bloeien

Berichtdoor Mate op 13 jun 2018 20:13

Ivan schreef:
Mate schreef:Ojee dan vrees ik ook voor mij linearis..vorig jaar verplant...wel een gigantische bloem dus bezig met een 2e kop en onlangs 3 pups gespot aan de voet :onzeker:

nee linearis groeit in clusters in tegenstelling tot rostrata ;)

Ok dat is goed nieuws. Hopelijk bij jou ook gewoon positief.
Mate

76 bedankjes

Re: Rostrata gaat weer bloeien

Berichtdoor draco op 13 jun 2018 20:32

Over de stelling dat bloei bij Yucca's een teken is van vitaliteit danwel een reactie op stress, kun je van mening verschillen. Wat ook de trigger mag zijn voor de sporadisch optredende bloei, het vergt in ieder geval veel energie van de plant en en mij dunkt dat vitaliteit daarvoor een voorwaarde is. Dat bloei niet altijd goed afloopt en tot het verlies van de plant kan leiden, heb ik ook ervaren. Terwijl mijn rostrata de bloei probleemloos heeft doorstaan kreeg een blauwe Yucca linearifolia koprot bij het restant van de bloeiwijze en toen het zachte merg in de stamkern eenmaal was aangetast, was de ondergang een feit.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

426 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca