Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

Berichtdoor palmguy op 10 jun 2013 13:05

Lenora,

Thanks voor de update, ik blijf het volgen.

Zoals je weet heb ik ook wat Yucca zaailingen, Schidgera, Torreyi, Elata en Rigida en wat me bij zowel Rigda 's als Elata' s opvalt is de enorme hunker naar licht, veel meer dan bij palm zaailingen. Nu staan alle zaailingen buiten in kleine serretjes, en sommige Elata' s en Rigida' s zijn ontkiemd zelfs bij de tot voor kort erg kille temperaturen buiten. Wat me opvalt is dat die kiemers , gezien ze meteen veel licht hebben minder snel groeien maar wel wat steviger lijken.
Misschien - let wel ik zeg misschien - is dit een verklaring voor de langere blaadjes bij uw brevifolia' s.
Bij mij krijgen de zaailingen nu meer en meer hoge temps te verwerken en dat doet ze blijkbaar geen kwaad, wel houd ik de cocopeat vochtig.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy
 
Berichten: 420
Geregistreerd: 23 jun 2010 13:50
Woonplaats: Moerzeke Hamme OVL
29 bedankjes

Re: Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

Berichtdoor Ruudcactus op 10 jun 2013 18:50

Aan de zaden te zien is het brevifolia
gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

Berichtdoor Lenora op 11 jun 2013 23:00

Hmm dat is een interessante theorie, bedankt daarvoor Guy. Ze gaan vanaf nu dan toch maar de kas in als ik in de buurt kan blijven. Ik ben benieuwd naar het effect op de lengte vd bladeren.

Deze zaden lijken wat platter dan het zaadje dat nog bij de 1-jarige brevifolia zit, maar goed dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben..
De andere yucca zaden die ik kan vinden op internet zien er idd veel anders uit.

Dag 1 in de kas ging goed. Wordt weer vervolgd :D
Avatar gebruiker
Lenora
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 dec 2012 16:59
0 bedankjes

Re: Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

Berichtdoor Ruudcactus op 12 jun 2013 05:47

Leg dan iets van gaas of een stuk heel dun doek over het kasje heen zodat ze wel veel licht krijgen, maar niet de de volle zon. Ikzelf gebruik horrengaas
Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Poging 2 Yucca Brevifolia... Spannend!

Berichtdoor jumbo0 op 16 aug 2016 10:45

Hoe staat het nu met je Brevi's?
Op mijn blog kan je handig voor verschillende planten/bomen volgen hoe snel ze groeien, dit allemaal met foto's! Dit moet zowat alle "hoe lang tot.." vragen oplossen.

http://www.tropicalfever.net
jumbo0
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 29 apr 2016 21:29
Woonplaats: Oostakker, Gent
3 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten