voeding yucca rostrata

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: voeding yucca rostrata

Berichtdoor trabbart op 08 nov 2021 20:52

eens per jaar in de late lente gooide ik een beetje blauwe korrel rond de yucca, dit enkel de eerste paar jaar. eigenlijk is dit de laatste 6 jaren niet meer gebeurt , simpelweg omdat ik er niet aan denk . eens aangeslagen in de grond heeft een rostrata bijna een standbeeldfunctie, je hebt er totaal geen omzien naar. rostrata in volle grond, (verhoogd zandbed in mijn geval met wat potgrond gemixt ) vind zelf wel mineralen en sporen dieper onder het zand zit gewone tuinaarde, , . een prachtige plant die geen enkel plekje op zen blad vertoont na de winter , in volle grond een kop die je in pot niet zal bekomen, . trage groeier, dus wees voorzichtig met bemesting , als je overbemest zal de groei nog trager gaan en de weerstand van de plant verzwakken. in volle grond zal de plant zelf wel op zoek gaan naar voedsel, en wil je zeker spelen dan best een trage meststof gebruiken die niet verbrand zoals blauwe korrel kan veroorzaken, wormcompost bvb is trager
de mijne had een klein stammetje van 10 a 15 cm wat getrimmed was , de totaal hoogte ongeveer 70 a 80 cm en nu 9 jaar later is er niet meer getrimmed , er is nog geen echte rok met dorre bladeren waar ik op zit te wachten, wel al een beetje het begin ervan. die kop is gigantisch vol en mooi grijsgroen, de totaal hoogte zal ongeveer 1m60 zijn , sinds dit jaar heb ik een tweede erbij geplant , net nog geen stam maar wel al een flinke dikke kop. ik vind ze getrimmed niet mooi , ziet er niet natuurlijk uit en de oude bladeren die de rok vormen houden de stam onderaan droog , en beschermen in de winter de lievenheersbeestjes die er massaal in overwinteren.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten