Yucca Rostrata

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor erna op 04 apr 2011 19:06

mooie aankoop, en welkom op het forum !
Bij planten in de volle grond een goede drainage voorzien, dus veel lavasteentjes ed.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor Marcel op 04 apr 2011 19:27

Ik ben nog op zoek naar een mooi exemplaar, maar kan m nog nergens vinden.
Iemand een idee waar ik er een kan vinden in de regio Bergeijk.

Marcel
Marcel
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 14 feb 2009 18:38
Woonplaats: Luyksgestel
0 bedankjes

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor Kristof op 06 apr 2011 16:42

Ik heb er nog twee te koop staan, de ene heeft een stamhoogte van 85cm en de andere 90cm. ik vraag er 100 euro voor. Ze staan te koop op kapaza
Kristof
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 05 apr 2011 17:01
0 bedankjes

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor Robert van op 07 mei 2011 15:38

Hallo Marcel,

Ik ben nog maar pas actieve op dit forum maar ik ben erg benieuwd hoe je Yucca het afgelopen jaren heeft gedaan!??
Zelf heb ik er namelijk ook 2 gekocht. Hierbij heb ik veel geluk gehad want de kweker was over de kop gegaan. Dus ik heb er 2, met stamhoogtes van 70 en 90 cm voor (schrik niet) 60 eurie..
Ik wil ze eigenlijk in de volle grond gaan zetten en in de winter dus buiten laten staan. Wat voor een advies kan jij me geven?

Bedankt! :thai:
Het maakt niet uit wat je allemaal hebt gedaan of hebt meegemaakt, het gaat erom wat je ermee doet....
Robert van
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 07 mei 2011 12:26
Woonplaats: Rotterdam
3 bedankjes

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor KarinVanRossem op 05 feb 2018 18:24

Ik heb sinds een 3-tal jaren een Yucca Rostrata. Deze winter heb ik hem echter "verzopen". Plots begonnen alle bladeren geel te worden ... en nu heb ik enkel de stam nog. Ik heb de bovenste balderen die rot werden eraf getrokken en de top van de stam lichtjes afgeknipt. Geen zicht ... maar de vraag is of hij er nog opnieuw door kan komen. Bij gewone yucca's weet ik dat je de stam kan afzagen en dat de plant onder het afgezaagde opnieuw scheuten krijgt. Zou dit bij de Rostrata ook kunnen ? Iemand ervaring mee? De stam voelt nog stevig aan en staat binnen zodat hij verder kan uitdrogen.
KarinVanRossem
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 feb 2018 18:15
0 bedankjes

Re: Yucca Rostrata

Berichtdoor Ivan op 05 feb 2018 18:51

ga der maar vanuit dat het klaar is...

je kan uiteraard afwachten en het de tijd geven, uit de wortelkluit zullen geheid nog wat uitlopers komen maar de hoofdstam sja... ik heb er genoeg kapot laten/zien gaan om de hoop daarop nog te kunnen behouden.
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten