Yucca Rigida

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor tbird44 op 08 feb 2016 07:01

Ik zet 3 bamboe stokjes in de grond en daar zet ik een cement bak over
die staat dan een kleine 10 cm van de grond en beschermt de plant tegen de regen
en als het gaat vriezen stop ik er stro onder
tbird44
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 18 apr 2015 20:40
13 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor draco op 08 feb 2016 13:53

enrico schreef:Deze kon ik niet laten staan vandaag in Aalsmeer :shock: Gaat in het voorjaar de grond in. Is er echt niemand die ze zonder regenbescherming laat groeien? Op den duur kunnen het flinke planten worden.


Ik heb het geprobeerd zonder bescherming en dat werd een drama. Gelukkig had ik een duo exemplaar droog en vorstvrij in de kas overwinterd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor Hitch op 08 feb 2016 13:58

Ja ik heb er ook eens eentje uitgeplant met een stam van net geen m maar ook dit was geen succes en de plant ging verloren na de eerste winter, dit hoewel hij een afdakje had. Lijkt mij geen Yucca die geschikt is voor ons klimaat gezien vocht hem steeds de das omdoet in combinatie met koude.
Het kan eens een jaar, misschien zelfs 2 goed gaan maar uiteindelijk is het dan slechts een overlever en geen florerende plant.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor enrico op 09 feb 2016 13:53

Ok, dat klinkt niet echt bemoedigend, we gaan het zien. Zou zonde zijn als hij t niet red, erg mooie plant. Wil hem niet als kuipplant houden, heb al genoeg potten staan.
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes

Re: Yucca Rigida

Berichtdoor kenbeimer op 13 maart 2016 17:13

Ik ben er eenmaal aan begonnen en ga het nu ook afmaken! Vandaag het plantje uitgeplant in de voortuin.
Afbeelding

De zaailing heeft de hele winter in pot in de achtertuin gestaan. Ik heb hem tijdens de ijzeldagen 1 nacht naar binnen gehaald, maar verder heeft ie buiten gestaan. Bij het verpotten bleek het afdakje inderdaad goed lek te zijn geweest en de aarde was mooi vochtig. Beter dat ik niet langer wachtte.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten