Rode yucca hesperaloë parviflora

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Rode yucca hesperaloë parviflora

Berichtdoor Pippa op 25 apr 2016 09:44

Wij hebben gisteren een "rode yucca" hesperaloë parviflora meegebracht. Heeft er iemand ervaring met deze plant?
Pippa
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 apr 2016 09:34
0 bedankjes

Re: Rode yucca hesperaloë parviflora

Berichtdoor draco op 25 apr 2016 10:38

Ik heb Hesperaloe parviflora enkele jaren gehad. Verlangt een warme standplaats om te bloeien. Ik hield deze aanvankelijk als kuipplant hoog in de kas met uitbundige bloei als resultaat. In de tuin met minder zon uitgeplant heeft de plant hier niet meer gebloeid.
Laatst bijgewerkt door draco op 25 apr 2016 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Rode yucca hesperaloë parviflora

Berichtdoor Pippa op 25 apr 2016 11:40

Hij staat nu al in bloei. We gaan hem planten op een heel zonnige droge plaats. Afwachten hoe hij het verder zal doen. Bedankt voor de info.
Pippa
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 apr 2016 09:34
0 bedankjes

Re: Rode yucca hesperaloë parviflora

Berichtdoor draco op 25 apr 2016 13:51

Voor een succesvolle overwintering dient deze plant 's winters tegen neerslag te worden beschermd bv met een (transparant aflopend) afdak en is dan in principe goed winterhard.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Rode yucca hesperaloë parviflora

Berichtdoor Pippa op 25 apr 2016 19:00

We zullen hetzelfde doen als bij de yucca's rostrata. Ze staan er al enkele jaren en krijgen tegen de winter een afdak zodat ze droog blijven. Ze doen het heel goed. Ik hoop dat het met deze plant ook lukt. Ik ben een echte fan van yucca's en agave's.
Pippa
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 apr 2016 09:34
0 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten