Gaat het wel goed met deze yucca?

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Gaat het wel goed met deze yucca?

Berichtdoor Yuccayucca op 02 nov 2016 22:23

Beste Palmvrienden,

Ik heb hier een yucca staan waarvan ik me afvraag of het wel goed gaat met één van de stammetjes. Zie hier voor een paar foto's.

Het middelste stammetje heeft de laatste tijd een enorm verloop aan bladeren: hij heeft flink een aantal jonge scheuten gekregen die vrij smal en erg licht van kleur zijn, en daarnaast sterven er ook een hoop bladeren af. Ik heb echter het idee dit niet helemaal in balans is en dat hij meer verliest dan erbij krijgt. Daarnaast heeft dit stammetje wat spontane scheuten erbij gekregen (waarvan de bladeren overigens bijna allemaal afgestorven zijn). Al met al is deze stam dus niet zo mooi als de langste stam.

Tevens een andere vraag: de yucca staat nu ongeveer anderhalf jaar in deze mand. Volgens mij heeft hij genoeg ruimte dus geen reden om te verpotten. Moet ik hem echter wel een keer eruit halen om van verse aarde te voorzien? Of is het voldoende om hem te gaan voorzien van voeding?

Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.


Toevoeging: de yucca is een week of 6 geleden verhuisd naar de andere kant van de woonkamer waar in principe net zoveel licht binnenvalt maar waar hij wel enigszins achter de bank staat. Zou het misschien toch gewoon lichtgebrek zijn?
Yuccayucca
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 nov 2016 21:21
0 bedankjes

Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

cron