Agave Attenuata

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Agave Attenuata

Berichtdoor Gilles op 08 mei 2018 08:50

Hallo, ik lees op verschillende sites dat wanneer je een Attenuata in pot hebt je de sterke middagzon moet vermijden?
kheb net een groter exemplaar aangekocht (80 cm), staat in volle zon en maakt vlug nieuw blad aan, maar is op buitenste bladeren iets geler geworden van tint.
is er verbrandingspotentieel? mag die wat meer water krijgen zijn harde agave soortgenoten?

alvast bedankt voor jullie advies.

groeten Gilles
Gilles
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 mei 2017 18:39
0 bedankjes

Re: Agave Attenuata

Berichtdoor Krisser op 08 mei 2018 16:14

Hoi Gilles,


Ik had deze in m'n veranda staan en deze is door de felle zon toch gaan vergelen.
Ik denk dat dit ook een gevolg is van de te hoge temperatuur.

Mijn exemplaar staat nu een heel eind van het raam verwijderd, maar heeft nog steeds genoeg zon.
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes

Re: Agave Attenuata

Berichtdoor irminsul op 08 mei 2018 16:44

Hebben we in Nederland écht felle zon voor een agave? Op de Canarische eilanden staan deze de hele dag in de zon te bakken.

Advies is wel om planten rustig te laten wennen aan de zon als je ze buiten zet. Vergeling lijkt me eerder door verbranding door geen gewenning dan teveel zonkracht.

Bij mij krijgen ze de jaarlijkse zomerbuien qua water en meer ook niet. Kan meer water hebben dan andere agaves inderdaad.
irminsul
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 02 nov 2015 16:32
Woonplaats: Almere
13 bedankjes

Re: Agave Attenuata

Berichtdoor Gilles op 08 mei 2018 19:50

bedankt voor reacties! zal hem beter verplaatsen
groeten Gilles
Gilles
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 mei 2017 18:39
0 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten