Yucca Gloriosa oppotten, Nu??

In de agave en yucca rubriek kan je terecht met alle vragen in verband met je agave en yucca's.

Yucca Gloriosa oppotten, Nu??

Berichtdoor Bram op 05 nov 2009 21:02

Wanneer is het beste tijdstip om Yucca Gloriosa uit volle grond te halen en op te potten.
Kan dat nu?
Bij mn oma staan er enkele die te groot geworden zijn en die moeten weg, dus ik zou deze willen oppotten.

Alvast bedankt voor de reacties.
Bram
Bedrijven
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 22 sep 2009 20:35
Woonplaats: Tielt (België)
0 bedankjes

Re: Yucca Gloriosa oppotten, Nu??

Berichtdoor Christophe op 05 nov 2009 22:36

Hoi Bram,

Ik heb in augustus een Yucca gloriosa verplant. Van de tuin van de buurman recht mijn tuin in. Het was net warm maar de plant moest echt uit zijn tuin. Ik heb de eerste dagen na het verplanten goed water gegeven en de plant is er goed doorgekomen.

Wat ik wil zeggen is dat deze Yucca best wat kan verdragen. Moeten ze echt opgepot worden, of gaan ze in de lente gewoon weer de grond in. Anders zou ik wachten tot de lente.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Yucca Gloriosa oppotten, Nu??

Berichtdoor lapalmeraie op 06 nov 2009 11:08

Knappe jongen die deze plant doodkrijgt.
Ik heb afgelopen zomer, midden in het seizoen enkele Yucca gloriosa's gerooid. Sommigen hadden niets van wortels meer over. Toch heb ik ze zo in de volle grond gezet. Enkel het bestaande blad vergeelt maar weldra waren ze weer netjes aan het groeien met prachtig groene bladeren.
Afbeelding
Omwille van de verhuis heb ik ze nu opnieuw moeten uitgraven. Ook nu weer is er bij eentje niets meegekomen van wortels. Bovendien staan ze nu nog in een plastic zak in de tuin wegens geen tijd op ze te weer in de grond te zetten. Dat zal in de loop van volgende week gebeuren.
Maar ik ben er zeker van dat ze ook die mishandeling weer te boven komen. ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14406
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Yucca Gloriosa oppotten, Nu??

Berichtdoor Bram op 06 nov 2009 20:56

Alvast bedankt voor de snelle reacties;

Dus zo te horen kan ik ze eigenlijk zonder problmen nu oppotten..
Ze moeten idd dringend weg waar ze nu staan, en bij mij in de tuin geen plaats meer in volle grond,dus in pot houden dan maar.

We weten wat gedaan!

Grtz.B.
Bram
Bedrijven
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 22 sep 2009 20:35
Woonplaats: Tielt (België)
0 bedankjes


Keer terug naar Agave en yucca

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten