Groei Albizia

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Groei Albizia

Berichtdoor rice op 03 jul 2017 19:23

Bubblewrap schreef: want die van mij stonden met 3 in een potje. Ik heb dat gewoon zo in grond gezet, dat leek me beter dan lospulken en riskeren dat ze alle 3 dood gaan. Of is dat verkeerd gedacht?



Albizia is gevoelig voor wortelschade dus ik zou ze niet uit elkaar gaan halen, evt zaag je er twee af.
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor Bubblewrap op 04 jul 2017 14:17

Ze zijn nog heel klein, dus vandaar de twijfel. Maar is dus al een beetje als ik dacht. Niet uit elkaar halen dus. Als ze gewoon bij elkaar kunnen blijven dan maak ik er gewoon een mooi 3-stammetje van. 8-)
Bubblewrap
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 14 mei 2017 12:16
Woonplaats: Rhenen, Nederland
0 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor Hansvdb op 04 jul 2017 18:47

Drie planten of boompjes bij elkaar is nooit een goed idee. Ze gaan elkaar beconcurreren en ze groeien geen van drieën goed.
Als ze nog jong zijn is het niet zo'n probleem om ze uit elkaar te halen als je er maar voor zorgt de wortels niet te beschadigen. Daarna apart oppotten in goede grond totdat ze weer aan de groei zijn.

Jonge boompjes kunnen wel wat hebben. Kijk bijvoorbeeld eens wat bonsai liefhebbers met hun boompjes uithalen. Ze halen ze uit de pot, snoeien en kammen de wortels en planten ze opnieuw en ze gaan gewoon weer groeien.
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor Pita op 14 jul 2017 11:01

Omdat mijn andere 2 exemplaren helaas op sterven na dood zijn, heb ik gisteren een nieuwe albizia Boubri aangeschaft bij tropischgroen.nl. ontzettend mooie exemplaren heeft hij staan. Hier een foto

Afbeelding
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor Bermuda op 28 jul 2017 21:40

Die van mij hebben dit jaar weer niet gebloeid. De stam is nu ca. 9 cm dik en heb ze inmiddels 3 jaar. Het is dat ik wil verhuizen, anders ging hij volgend jaar op de brandstapel! :cry:
Bermuda
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 26 jul 2014 22:33
Woonplaats: Utrecht
25 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor Pita op 30 jul 2017 17:03

Moet wel zeggen dat de bloemen er niet erg lang aan zitten. Na een week vallen ze er weer af
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor rice op 30 jul 2017 19:49

Pita schreef:Moet wel zeggen dat de bloemen er niet erg lang aan zitten. Na een week vallen ze er weer af


Klopt, maar er zullen steeds nieuwe knoppen gevormd worden. De grote boom hier bloeit al een maand.
Al moet ik zeggen minder uitbundig dan andere jaren, waarschijnlijk door relatief weinig zon de laatste tijd. Ik zie ook dat andere grote exemplaren in de omgeving dit jaar minder uitbundig bloeien. Door alle regen groeit ie echter heel hard.
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor p e t e r op 31 jul 2017 15:48

Ik zie ook dat andere grote exemplaren in de omgeving dit jaar minder uitbundig bloeien. Door alle regen groeit ie echter heel hard.


Ik heb dit jaar zelfs geen bloei :(
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor alloo op 31 jul 2017 16:12

p e t e r schreef:
Ik zie ook dat andere grote exemplaren in de omgeving dit jaar minder uitbundig bloeien. Door alle regen groeit ie echter heel hard.


Ik heb dit jaar zelfs geen bloei :(


Hier ook niet Peter,moet hij nog bloeie ???? of heeft de laten vorsrt er mee te maken ???

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: Groei Albizia

Berichtdoor draco op 31 jul 2017 16:23

Mijn oude 'Boubri' is dood :( Heeft talrijke stormen en een poolwinter doorstaan en gaf na een winter zonder vorst van betekenis de pijp aan Maarten. Albizia coreana leek eenzelfde lot beschoren maar is ter elfder ure alsnog uitgelopen. Bloei is nog niet aan de orde geweest. Evi 's Purple en Pride groeien als kool maar tonen evenmin de intentie tot knopvorming.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron