Magnolia grandiflora

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Remy op 25 apr 2013 22:11

Gerritzen schreef:Bloeit ieder jaar in de zomer, dus ik begrijp niet dat bij Remy de bloemknoppen kunnen bevriezen!


Hij was in december al begonnen met de aanmaak van een 5 tal knoppen... Vorig jaar heb ik geen bloei gehad, alleen het jaar daarvoor toen ik hem net gekocht had. Het geeft me wel de hoop dat hij misschien nog kan gaan bloeien dit jaar.
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Gerritzen op 25 apr 2013 22:30

Bijzondere tijd van het jaar om in december knoppen te gaan vormen! Beetje van slag dus, maar zoals je zelf al zegt: geeft wel hoop voor normale bloei deze zomer :)

groet,
René
Avatar gebruiker
Gerritzen
 
Berichten: 438
Geregistreerd: 17 nov 2012 20:04
Woonplaats: Almere
57 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor jann op 25 apr 2013 23:32

De Edith Boque die ik heb heeft ook ooit een enkele knop aangezet in het najaar die
de winter overleeft en in het voorjaar verder ontwikkeld.

Jann.
Avatar gebruiker
jann
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 31 dec 2012 01:05
Woonplaats: Nederweert
18 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor cpo op 26 apr 2013 10:15

Nu Dennis ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik, hier zit er amper groei in, overigens ook nooit geen schade van de winter, maar ook nog nooit bloei gehad. Nogmaals het is maar een kleine magnolia en wellicht gaat ie ooit nog eens meer groeien dan die hele cm die hij is nu is gegroeit in 2 jaar.... :shock:
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Alexander op 20 jun 2013 06:27

Magnolia grandiflora is echt een winnaar gebleken bij mij! Ik heb de cultivar Brackens Brown Beauty staan en die is echt keihard. Theelen in Roermond heeft goede selecties uit America op eigen wortel. Het is het best een selectie te nemen die tegen strenge winters kan. Zeker in koudere streken.
In het zuidoosten van America heb ik ze veel in het wild gezien. Ze groeien vaak op zanderige grond, zelfs op een droog duin in Florida heb ik ze gezien. En de bloemen zijn super, de geur alleen al is een reden ze aanplanten.
Als je een zuidelijk sfeer in je tuin wilt zonder na een koude winter met half dode bomen en struiken, vergeet olijfen maar plant een mooie M. grandiflora!

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor jann op 20 jun 2013 23:56

De Magnolia van mij komt ook van Theelen uit Roermond hij heeft nu zeker 25 knoppen staan
zal straks als hij bloeid enkele foto's nemen.

jann
Avatar gebruiker
jann
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 31 dec 2012 01:05
Woonplaats: Nederweert
18 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor JmC4c op 21 jun 2013 09:41

Ik heb hier wel wat schade gehad, waardoor de bovenste takken, dood zijn.
Maar deze begint opnieuw uit te lopen op de resterende stam met een razendsnel tempo.

Ter info : 1 ste jaar in volle grond ;)
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Dennis_S op 21 jun 2013 13:25

Geplant in april, dus ik weet niet of ie bloemen krijgt. Maar hij loopt nu wel heel gestaag uit met scheuten die nu al 10 cm zijn en vier of vijf bladeren maken. Ik wacht wel af of er knoppen komen, maar ik reken er niet op. Eerst maar eens goed groeien en aanslaan en de winter overleven!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Alexander op 23 jun 2013 05:40

Bij mijn M. grandiflora Brackens Brown Beauty zitten de bloem knoppen al gereed. Nu nog wat warmte om ze te laten openen.

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Magnolia grandiflora

Berichtdoor Gerrit Graat op 23 jun 2013 12:05

Vandaag de eerste bloemen van dit jaar .Hij heeft de laatste winters goed door staan ,wel oppassen dat hij goed vast staat heeft een hekel aan harde wind

Gerrit
www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 06 feb 2010 13:41
Woonplaats: Haps
12 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten