Toona Sinensis Flamingo

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Toona Sinensis Flamingo

Berichtdoor trabbart op 04 apr 2022 18:11

Mijn net voor de winter nieuw aangeplante boom was nu al mooi aan het uitlopen, hij is dus sneller met uitlopen dan een vijgenboom. De bladeren waren nog maar heel klein en rood , 1 iets groter blad werd al wat roze, Maar helaas,,,,,de nachtvorst heeft voor erge schade gezorgd aan de jonge uitlopers,, alle blad lijkt op te krullen en zwart te worden, De boom zelf is wel vorst tolerant , het jonge blad dus duidelijk niet. erg veel vorst was er niet in mijn voortuin want er stond een emmer water buiten en er stond geen ijs op, in de achtertuin was het wel bevroren,kortstondig -2 waarschijnlijk. Ik denk ook veel schade aan kersenbloesem die net en dag open stond. uitzonderlijk natuurlijk,
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: Toona Sinensis Flamingo

Berichtdoor trabbart op 20 apr 2022 16:41

eindelijk beginnen de slapende ogen uit te lopen, allez, toch een tweetal,,, een maand achterstand door die ene nacht vorst, minstens een maand. :cry:
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: Toona Sinensis Flamingo

Berichtdoor trabbart op 12 mei 2022 19:06

de boom is terug uitgelopen na de lichte vorstchade, echter roze kleur als een flamingo kan ik er niet in herkennen, de scheuten zijn eerst rood zoals rode beuk en verkleuren snel naar groen,
nogthans had de boom een label toona sinensis flamingo .
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: Toona Sinensis Flamingo

Berichtdoor trabbart op 05 mei 2023 12:35

de boom is dit jaar niet eens uitgelopen, alle takken waren droog en braken, alles wat boven de haag uit kwam en wind kreeg uit het oosten is dood, eronder lijkt er nog leven in de stam. kheb em uitgegraven stam afgezaagd tot 1m en in tkiekenkot geplant, denk niet dat ik nog wat moet verwachten, nogthans een normale herfst verkleuring gehad. de wortels zagen er gezond uit en er waren er toch een paar 10cm uitgelopen vanuit de "potvorm" die ze hadden. ik denk toch dat ik de gewone versie had, in feite bedrogen.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: Toona Sinensis Flamingo

Berichtdoor tankton op 05 mei 2023 15:49

Ik heb de normale versie, die is nu pas aan het uitlopen en jong blad is super rood inderdaad
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron