Eucalyptus 'Azura' in bloei

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Eucalyptus 'Azura' in bloei

Berichtdoor Hitch op 04 jul 2016 14:41

Ze ruiken wel niet erg lekker moet ik zeggen.
Bijlagen
DSC03300-400.jpg
DSC03300-400.jpg (21.02 KiB) 2612 keer bekeken
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Eucalyptus 'Azura' in bloei

Berichtdoor daniell op 13 apr 2017 02:54

Wat zijn je ervaringen mbt winterhardheid? Ik heb nu een jaar de Niphophila in de grond, maar ben niet onder de indruk van de groeisnelheid. 'Slechts' verdubbeld. Winterschade heeft hij niet. Hoewel dat lang schijnt te duren eer dat zichtbaar is, maar dat lijkt me stug na deze winter en hij staat op een beschutte plek en maakt al nieuw blad aan. Ik lees echter dat de Niphophila toch wel met schade de winter uitkomt en de Azura eigenlijk in geen enkele van alle beschrijvingen van pioniers in Nederland schade heeft opgelopen.
daniell
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 19 jun 2016 00:18
Woonplaats: Amsterdam
6 bedankjes

Re: Eucalyptus 'Azura' in bloei

Berichtdoor Hitch op 14 apr 2017 00:25

Ik heb er 2 staan en vind ze prachtig. Er word van gezegd dat het eerder struiken blijven maar ik heb mijn exemplaren meteen opgesnoeid naar boomvorm toe waarbij de grootste nu een 7 m hoog zal zijn. Ik vind het snelle groeiers en wat er ook mooi aan is, ze vormen meteen een mooie dikke stam die ieder jaar in omvang toeneemt waarbij de schors er in kleuren van gaat afhangen.
Het enige probleem dat ik er wat mee heb is dat ik ze niet recht omhoog kan laten groeien. Beide bomen hangen bij mij over naar links wat ik toch wat spijtig vind. Van vorst hebben ze de voorbije 4 jaar niks schade gehad maar het is dan ook geen -20 geweest natuurlijk. Tot nog toe hebben ze -12 als koudste gehad.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Eucalyptus 'Azura' in bloei

Berichtdoor daniell op 15 apr 2017 01:06

Maar hopen dat het deze winter zo relatief mild blijft! Heb je een foto?
daniell
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 19 jun 2016 00:18
Woonplaats: Amsterdam
6 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten