albizia in pot verliest blad

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: albizia in pot verliest blad

Berichtdoor Pita op 04 dec 2016 22:06

Ik heb er momenteel 1 in pot staan van ongeveer 1meter hoog. De stam bij de pot is rond de 2 cm in doorsnee. Nu het al een paar nachten rond de 10 graden vriest, doe ik er goed aan deze naar binnen te halen of kan deze met gemak buiten overwinteren? De kluit is inmiddels al wel bevroren. Volgend jaar wil ik deze in volle grond uitplanten.

Het gaat trouwens om een albizia julibrissin.

Wie kan mij helpen?
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: albizia in pot verliest blad

Berichtdoor rice op 04 dec 2016 23:11

Hoi,

zet de pot weg in een koele (0-10c) vorstvrije ruimte, ik heb een exemplaar in pot in de schuur staan waar het donker en rond 5 graden is.
Ik zou hem niet op kamertemp zetten maar wel naar binnen halen als het even kan..
Min 10 joh?
:shock:
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: albizia in pot verliest blad

Berichtdoor Pita op 25 jan 2017 23:43

Hij staat inmiddels binnen voor het raam bij de kachel en is flink uitgelopen.

Hoe zit het eigenlijk als ik deze van het voorjaar uit plant. De zomer zal die makkelijk doorkomen (de zon komt rond 10u zomers de tuin in tot savonds laat als deze onder gaat). Maar hoe laat ik deze het beste zijn eerste winter doorkomen in volle grond. Heeft hij dan bescherming nodig, zo ja, hoe/wat/waar?

Ben bang omdat ik hem naar binnen heb gehaald (en hij volgens mij denkt dat het zomer is) deze niet winter hard zal zijn.

https://www.mupload.nl/img/u1cpavodfeahw.jpeg
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten