Paw Paw van Asimina

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Paw Paw van Asimina

Berichtdoor hanscazan op 10 mei 2018 16:06

Laatste bericht over PawPaw reeds van 4 jaar geleden. PawPaw intrigeert me. Wil er zelfs mijn Pruimen boompje voor opgeven, ivm minder ruimte. Maw, 15 heerlijke pruimen op 1 jaar nu ruilen voor iets tropisch exotisch in vorm van zeer net geente Paw Paw. Verzending vanuit Asimina perfect, afspraken over een eerste bloeiende plant half, ivm verzending? Prijs serieus 50 euri per plantje, verzending 12,50 2 takjes , kijk zelf maar,
maw, voorbereiding perfect, uitvoering, verzending dus schade, nu 1 jaar wachten voor resultaat.
Long story short, voor resultaat dit jaar,.................. ff jaartje w88.
mvg Hans
Bijlagen
20180509_164321-756x1008.jpg
20180509_164321-756x1008.jpg (245.69 KiB) 4920 keer bekeken
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Jozef op 10 mei 2018 17:27

Toch wel een berichtje om meerdere malen te lezen voordat ik snap wat er staat. :lol:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor hanscazan op 10 mei 2018 21:34

Hoi Jozef, heb een pruimen boom staan op een plekje waar ik iets anders zou willen ivm slechts een paar pruimen per jaar :) in dit boompjes. Dacht aan iets tropisch met eetbare vruchten en kwam op deze pawpaw. Laatste bericht op dit forum was van 4 jaren terug. Vrees na ontvangst van deze zending dat het nog minimaal 1 jaar extra gaat worden voor iets leuks te melden op dit forum, maw . voor nu :oops:
PS: ondanks goede voorbereiding met kwekerij
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Jozef op 11 mei 2018 08:10

Bedankt voor de toelichting Hans, ik had wel begrepen, veel succes met de Paw Paw. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Danycactus op 11 mei 2018 11:52

Danycactus
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 08 dec 2017 21:25
Woonplaats: Melle
19 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor voschke op 11 mei 2018 20:19

ik neem er een paar me naar haps ( ca 40-50 cm)
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Hansvdb op 11 mei 2018 21:19

@ Hanscazan: Zelf heb ik een aantal jaren een paar Pawpaw boompjes gekocht en al een paar jaren komen er bloemen in, maar geen vruchten. Jammer, want ik zou ze wel eens willen proeven.
Het is mij bekend dat je twee genetisch verschillende bomen moet hebben voor succesvolle bevruchting. Wellicht is dat het probleem. Misschien zou ik ook naar Haps moeten gaan om eens te kijken bij Voschke.

Gebrek aan bestuivers is ook waarschijnlijk. Ze worden bestoven door aasvliegen en kevers en die zijn hier niet. Ik woon in een nette buurt waar geen kadavers langs de weg liggen.
Ik heb geprobeerd het werk van de gevleugelde vriendjes over te nemen, helaas zonder succes. Vandaag kreeg ik een mail van PflanzenSpezl waar ik wel eens wat bestelt heb. Daar werd verwezen naar een artikel hoe Asimina te bestuiven. Zie hier: https://pflanzenspezl.de/blogs/news/han ... nerbananen
Het komt er op neer dat je stuifmeel op moet vangen in een schaaltje door tegen de bloem te tikken en dat met een penseeltje aan te brengen op de stempel van een andere bloem. Ik denk dat betrillen met een elektrische tandenborstel ook goed zou werken om stuifmeel los te maken.
Er stond ook iets wat je niet leuk zal vinden, vruchten zijn pas drie tot vier jaar na het planten te verwachten. Ook mijn ervaring.

Het probleem met je pruimenbomen komt mij ook bekend voor. Ik heb een Victoria en een Reine Claude die erg onregelmatig dragen en wel hard groeien. Ik heb daarom vorig jaar een Opal patio boompje gekocht en daar een Victoria takje en een Reine Claude takje op geënt. Dat heb ik ook met peren, kersen, perzik, plumcot en appels gedaan en zo heb ik een complete boomgaard in een vijf containers. Makkelijk bij verhuizen. Ook makkelijk te verstoppen voor gevederde vriendjes die komen oogsten voordat ik dat wil gaan doen.
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Greener op 13 mei 2018 20:06





De zaailingen zijn duurder van de proeftuin en van de geënte exemplaren zie ik geen prijs.
Of heb jij meer kennis?
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor Danycactus op 18 mei 2018 14:30

Ik moet mijn mening herzien. Ik heb navraag gedaan bij de proeftuin over de geente Pawpaw (150 cm) en die komt op €45.00 en €18.30 verzendingskosten voor België dus voor Nederland zal het nog iets meer zijn
Danycactus
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 08 dec 2017 21:25
Woonplaats: Melle
19 bedankjes

Re: Paw Paw van Asimina

Berichtdoor hanscazan op 22 mei 2018 17:05

viewtopic.php?f=36&t=4952&start=110

Start van dit draadje, 7 jaar geleden is zelfde als nu 7jaar ernaar.

Maw daar staat meer informatie in dus om die info niet te verliezen ga ik daar verder.

Toni of Danny nog aanwezig? Ben erg geinteresseerd als verlate pionier naar jullie resultaten.

Is een PAWPAW te snoeien tot controleerbaar kleiner resultaat voor de kleinere tuin?

groet en respect als jullie een reactie plaatsen voor deze leek ;). Ongeacht waar de PawPaw vandaan komt. Gebruik de oudere draad ivm de meerwaarde aan info
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten