Olijfboom te nat of te droog?

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Olijfboom te nat of te droog?

Berichtdoor Ruudjeq op 28 mei 2018 20:09

Beste allemaal,

Ik heb een maand geleden een olijfboom gekocht en in de volle grond geplaatst. Ik heb hiervoor een flinke kuil gegraven en gevuld met mediterrane grond en daar de olijfboom in geplant. De olijfboom staat zo'n beetje de hele dag in de volle zon en ik geef hem 2 keer per week een paar gieters water. De eerste weken heeft hij heel veel nieuwe bladeren aangemaakt en was alles mooi groen. De laatste week echter krijg ik steeds meer gele en geelbruine bladeren die ook afvallen (als het waait). Ik weet nu alleen niet of het komt doordat hij te weinig water krijgt (vanwege de hitte hier in het Limburgse de laatste weken) of dat hij te veel water krijgt (maar echt heel veel water is hier niet gevallen in het dorp). Ik heb een aantal foto's bijgevoegd van de blaadjes. Denken jullie dat het komt door te veel of te weinig water? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?

Alvast bedankt,
Groeten, Ruud
Bijlagen
Olijfboom.JPG
Olijfboom.JPG (236.07 KiB) 2193 keer bekeken
Blaadjes.JPG
Blaadjes.JPG (271.03 KiB) 2193 keer bekeken
Blaadjes2.JPG
Blaadjes2.JPG (278.99 KiB) 2193 keer bekeken
Ruudjeq
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 mei 2018 19:20
0 bedankjes

Re: Olijfboom te nat of te droog?

Berichtdoor Greener op 29 mei 2018 12:12

Ik zie nu nog niets zorgwekkends op de foto’s.
Zolang de boom niet geheel in de rui gaat lekker doorgaan zoals je al bezig was.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten