Zijn De Gunnera Tinctoria En Manicata Woekeraars?

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Zijn De Gunnera Tinctoria En Manicata Woekeraars?

Berichtdoor jan121212 op 26 jun 2018 12:59

Hallo allemaal, ik heb 3 vraagjes.
(1) Ik heb pas een Gunnera Tinctoria geplant in de volle grond, ik vroeg mij af of ik gevaar loop, woekert deze soort?

(2) Ik heb deze plant gekocht bij intratuin onder de naam Gunnera Manicata maar ik denk toch echt dat het de De Gunnera Tinctoria is.
Zie deze 4 foto's, welke soort denken jullie dat het is?

(3) Ik had gelezen ergens op google dat de Gunnera Tinctoria en Manicata op de verboden lijst staan, oftewel mag niet vervoerd of verhandeld worden of verkocht worden.
Is dit waar?
Als dit waar is, wel apart dat intratuin deze soort dan verkoopt.

Ik hoor graag jullie antwoord
Mvg Jan
Bijlagen
1 (Small).jpg
1 (Small).jpg (157.95 KiB) 2975 keer bekeken
2 (Small).jpg
2 (Small).jpg (125.97 KiB) 2975 keer bekeken
3 (Small).jpg
3 (Small).jpg (127.6 KiB) 2975 keer bekeken
4 (Small).jpg
4 (Small).jpg (151.76 KiB) 2975 keer bekeken
jan121212
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 dec 2017 13:18
2 bedankjes

Re: Zijn De Gunnera Tinctoria En Manicata Woekeraars?

Berichtdoor lapalmeraie op 26 jun 2018 15:52

Hallo

Gevaar? Qua woekeren? Dat doet hij bij mij totaal niet terwijl hij er nu toch al een jaar of 8 staat. Hij breidt zich wel langzaam uit maar telkens maar heel beperkt en met een nieuwe groeikern direct naast de moederplant.

De kans dat je bij Intratuin een echte manicata hebt gevonden is 0,0%. Daarvoor hoef je geen eens foto's te laten zien ;)

Qua verbod vond ik dit artikel waar ik eigenlijk ook wel verbaasd van op kijk. De plant zou inderdaad verboden zijn om te importeren, kweken etc maar naar wat ik zelf (heel vluchtig) las is dat ze ook ineens aangeven dat het nauwelijks te handhaven valt. Is dát dan de reden dat ze allemaal als manicata verkocht worden? Die staat vreemd genoeg niet op de lijst.

Afijn, ik zou me er niet al te druk over maken. ;)

Grt
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Zijn De Gunnera Tinctoria En Manicata Woekeraars?

Berichtdoor jan121212 op 26 jun 2018 17:08

lapalmeraie schreef:Hallo

Gevaar? Qua woekeren? Dat doet hij bij mij totaal niet terwijl hij er nu toch al een jaar of 8 staat. Hij breidt zich wel langzaam uit maar telkens maar heel beperkt en met een nieuwe groeikern direct naast de moederplant.

De kans dat je bij Intratuin een echte manicata hebt gevonden is 0,0%. Daarvoor hoef je geen eens foto's te laten zien ;)

Qua verbod vond ik dit artikel waar ik eigenlijk ook wel verbaasd van op kijk. De plant zou inderdaad verboden zijn om te importeren, kweken etc maar naar wat ik zelf (heel vluchtig) las is dat ze ook ineens aangeven dat het nauwelijks te handhaven valt. Is dát dan de reden dat ze allemaal als manicata verkocht worden? Die staat vreemd genoeg niet op de lijst.

Afijn, ik zou me er niet al te druk over maken. ;)

Grt
Niek

klopt helemaal wat jij zegt manicata niet op de lijst en de Tinctoria wel.
Omdat hij op de lijst staat dacht ik, oh nee wat heb ik nu binnen gehaald, waarom op de lijst, woekerd hij ofsow, lol
Ja boeit mij ook niet maar ben wel nieuwschierig waarom die op lijst staat Xd
Thx voor je reactie.
Mvg Jan
jan121212
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 dec 2017 13:18
2 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten