Olijfboom bladverlies

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Olijfboom bladverlies

Berichtdoor Schudman op 07 jul 2018 14:51

Dag palmvrienden

Alvast bedankt voor de aanname op het forum.

Ik heb sinds een paar jaar een oude olijfboom staan. Die begint elke lente zeer goed om in de zomer veel blad te verliezen. Van verschillende vakmensen krijg ik tegenstrijdig advies. De vertelt me dat het normaal is dat het blad verliest en de ander zegt dat hij te nat staat.

Bij warm weer 2 keer per week veel water. En 2 maal per seizoen voedsel.

Wie heeft advies?
Bijlagen
image-2018-07-07.jpg
image-2018-07-07.jpg (84.21 KiB) 2788 keer bekeken
Schudman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 jul 2018 14:42
0 bedankjes

Re: Olijfboom bladverlies

Berichtdoor Greener op 07 jul 2018 16:36

Dat een olijf elke zomer aan de rui gaat is niet normaal, hebben we dat alvast de wereld uit geholpen.

Het zal inderdaad met de watergoft en je grond te maken hebben.
Ik heb het vermoeden dat deze jongen al die jaren in die pot heeft gestaan?
Wat voor grond? Geef je voeding? Allemaal vragen waar je echt antwoord op moet geven willen we hier goed advies kunnen geven.

Als het mijn boom was kocht ik een iets grotere pot en zou hier met goed afwaterende grond te werk gaan. Zeker weten dat de rui verleden tijd is.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: Olijfboom bladverlies

Berichtdoor Jozef op 09 jul 2018 18:46

In pot is m.i. Juist niet te voorspellen. De enige olijf die hier echt stabiel is, is het exemplaar wat in de volle grond staat. Eigenlijk ook weer niet zo raar want de wortels gaan dan heel diep de grond in wat in een pot niet gaat.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Olijfboom bladverlies

Berichtdoor Mister w op 20 aug 2018 11:49

Hier heb ik momenteel ook wat blad verlies 5 a 6 bladeren per dag, neem aan dat dit de gebruikele rui van de boom is om de 3a 4 jaar?
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten