Ceiba pentandra

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Ceiba pentandra

Berichtdoor joren1994 op 25 aug 2018 21:08

Hallo,

Sinds kort heb ik een Ceiba pentandra in mijn bezit, aleja dat denk ik toch. Op onderstaande foto's kun je de plant zien die ik gekocht heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de tweede foto zie je de staat waarin ik hem gekocht heb en op de derde foto hoe hij er vandaag uit ziet. Kunnen jullie mij meer informatie geven over deze boom en iemand deze misschien al in bloei gekregen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Joren
joren1994
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 30 nov 2014 21:25
Woonplaats: Lommel
1 bedankjes

Re: Ceiba pentandra

Berichtdoor alloo op 26 aug 2018 21:34

Toch eindelijk één gevonden,ik wist dat je er naar opzoek was ,prachtige plant trouwens ,waar gekocht ????ze worden zelden aangeboden,Ik denk dat de mijne +-10 jaar oud is en zelf gezaait ,verder is er weinig omziens aan,zet hem zeker voor de vorst binnen ,daar kunnen ze niet tegen .Enkele jaren geleden had ik hem ook te vroeg in het voorjaar buiten gezet ,resultaat bladeren bevroren,heeft zich in de loop van dat jaar wel hersteld .Ik overwintert bij 12 graden en droog,als de plant ouder word verdwijnen ook de stekels,heb ook al een paar maal moeten bijsnoeie omdat hij niet meer binnenga.En bloemen ,ik ga er niet ophopen ik vermoed dat de zomers hier tekort zijn.
groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: Ceiba pentandra

Berichtdoor joren1994 op 18 sep 2018 22:19

Hey, heb hem gekocht bij Famiflora maar er stond er wel maar eentje en hij stond ergens mooi achterin. Achteraf heb ik mij wel vergist tussen 2 bomen. Want ben er achter gekomen dat ik eigenlijk op zoek ben naar Bauhinia variegata. Zat men een bloem in mijn hoofd en toen ik deze boom opzocht in de winkel kwam de bloem overeen dus heb hem gekocht want ben hem echter ook nog nergens tegen gekomen dus dat vond ik wel speciaal.

Nu ik heb deze boom in Meise ook al zien staan en daar heeft hij nog een mooie stam vol met stekels dus die zullen er waarschijnlijk nog wel even op blijven staan. Gelukkig want samen met het mooie blad geeft dat eigenlijk nog wel een mooie plant.
joren1994
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 30 nov 2014 21:25
Woonplaats: Lommel
1 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten