rhizophora mangle

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

rhizophora mangle

Berichtdoor Wouter op 28 sep 2018 20:48

Heeft er iemand ervaring met het houden van de Rode mangrove, rhizophora mangle? Ik heb mijne nu ongeveer een jaar maar dat ze het nou echt lekker doen kan ik niet echt zeggen. Ik heb ze nu gehuisvest in een terrarium in ongeveer 15 cm water het water is 26 graden. Zijn er meer mensen met deze planten?

Groeten,

Wouter
Wouter
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 maart 2015 20:18
Woonplaats: Vledder
0 bedankjes

Re: rhizophora mangle

Berichtdoor Wouter op 05 okt 2018 20:39

Helemaal niemand?
Ik heb ze nu in een terrarium staan en ik wil in de toekomst ze in een open bak hebben ivm ruimte van de planten. Hopelijk kan iemand me helpen. Of heeft iemand een idee waar ik wel deze informatie kan vinden?
Wouter
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 maart 2015 20:18
Woonplaats: Vledder
0 bedankjes

Re: rhizophora mangle

Berichtdoor jaak op 07 okt 2018 09:48

dit heb ik gevonden Wouter , misschien heb je hier iets aan.

viewtopic.php?f=69&t=15659

Succes , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: rhizophora mangle

Berichtdoor s.janssen op 08 okt 2018 22:24

Warmte, veel zon, en een klei bodem en natuurlijk water. Hoeft niet zout te zijn.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: rhizophora mangle

Berichtdoor Wouter op 16 okt 2018 22:55

Super bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie!
Ze staan bij mij in een terrarium met het water op 26 graden. Dus die warmte moet wel goed komen. in rivierzand met lokaal bij de wortels langdurige mest (bollen) voor aquarium planten. Uiteraard in een laag vers water. Ik zit er nu aan te denken om ze een open aquarium te geven met een kweeklamp van de ikea er boven. Op deze manier hebben ze meer licht en ruimte om te groeien. Ook denk ik dat in een dicht terrarium de ventilatie te weinig is. Bij mij staan de deurtjes altijd op een kier en is er een ventilatie strook onder de deuren.
Wouter
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 maart 2015 20:18
Woonplaats: Vledder
0 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron