Oleander knoppen komen niet uit

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Oleander knoppen komen niet uit

Berichtdoor Hvbijsterveld op 15 jun 2020 22:27

Sinds 2 jaar heb ik 2 oleanderstruiken in mijn tuin. Ze groeien hartstikke goed en staan in de volle grond. Mijn buren hebben een oleander op een vergelijkbare plek als ik staan (ook in de volle grond) en heeft ontzettend veel bloemen. Mijn oleanders hebben echt veel knoppen maar er bloeit er niet een.
Wat gaat hier fout?

Alvast bedankt!
Hvbijsterveld
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 jun 2020 22:21
0 bedankjes

Re: Oleander knoppen komen niet uit

Berichtdoor Dennis_S op 15 jun 2020 22:48

Lastig te zeggen. maar negen van de tien keer is er veel zon en warmte nodig om tot bloei te komen. Knopzetting is makkelijk, maar warmte is nodig om de bloemen ook daadwerkelijk open te laten gaan. Er zit wel verschil in. Ik heb ook verschillende oleanders gehad en het viel me op dat er echt verschil zit in hoe makkelijk sommige wel of juist niet bloeien. Ik zou een stek van de buren vragen en die aan de wortel brengen. Dan heb je de meeste kans op succes lijkt me.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Oleander knoppen komen niet uit

Berichtdoor batdah op 17 jun 2020 01:22

Idd warmte of beter te weinig...gevuldbloemigen hebben meer warmte weken nodig dan enkelbloemigen...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten