albizia geeft extreem klein blad

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor trabbart op 18 jul 2020 18:36

Mijn Albizia gekocht als hoogstam en die al een 8 jaar goed groeit en bloeit heeft dit voorjaar een extreem klein blad aangemaakt , je ziet los door de gehele kruin omdat er zo weinig en klein blad op staat , de bloei is wel overweldigend , dus elke tak is uitgelopen , een klein trosje bladeren en daarop een top vol bloemen.
moet ik me zorgen maken? is dit een éénmaklige reactie op de droogte die er was tijdens de ontluiking of is er meer aan de hand en gaat volgende winter de genadeslag komen?
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor koenmarijsse op 13 aug 2020 13:01

Bij mij hetzelde probleem gehad. Extreem veel bloemen, deze zijn nu uitgebloeid, maar nu heeft hij enorm veel nieuwe knopen aangemaakt, zelf nog op ouder hout.
Dus geen nood, hij zal nog wel een mooie kruin aanmaken.
koenmarijsse
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 17 sep 2018 08:37
Woonplaats: Dentergem (West-Vlaanderen)
2 bedankjes

Re: albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor batdah op 21 aug 2020 02:06

Ik heb hetzelfde voor gehad....weinig blad en extreem veel bloemen gevolgd door een overvloed aan zaadpeulen....het jaar daarop is de boom niet meer uitgelopen..de boom stond er ongeveer 12 jaar en had een kroondiameter van ongeveer 7 meter...

Ik vrees dat je er kachelhout van kunt maken!
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor trabbart op 13 nov 2020 15:42

ik reageer op mijn bericht van juli ter info, de boom heeft heel de zomer dus klein blad gehouden en een dunne doorzichtige kruin (wegens extreem droog voorjaar?) , geen bladval gedurende de zomer, bloei was niet overdreven , weinig tot geen peulvuchten terwijl er normaal wel wat ophing. de herfst is normaal ingetreden en gelijk met mijn andere nieuwe aanplant die nog aan de druppellader hing . nu benieuwd afwachten wat het volgend jaar zal zijn. ik hou jullie op de hoogte,
ik heb em deze zomer geen extra zorg gegeven qua mest. wel af en toe eens water gegeven toen het erg lang droog bleef.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor trabbart op 27 sep 2021 07:56

einde zomer en de albizia met klein blad en doorzichtige kruin leeft nog . heeft alle bladeren behouden, en gebloeid , maar is duidelijk niet normaal in zijn nopjes.
deze winter ga ik de kruin stevig snoeien en hopelijk trekt hij er volgende lente eens door.
echter twee andere albizias in mijn tuin zijn eind de zomer plots dood gegaan, het gaat em om de verwelkingsziekte,de bomen stonden mooi in bloei en maakten flinke scheuten waarna plots op een week tijd elke blad afviel. dus deze schimmel die de verwelkingsziekte opwekt leeft hier in de grond en tast oa catalpa en mimosa en cersis aan, dus de oorzaak is gevonden, ik kan dus beter geen albizia meer proberen tenzij in pot, de kans bestaat dat ze "erover" groeien maar albizia zou hier erg gevoelig voor zijn,
10 jaar geleden heb ik een 15m grote catalpa moeten rooien omdat deze plotseling elke zomer instorte onder de verwelkingsziekte.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes

Re: albizia geeft extreem klein blad

Berichtdoor trabbart op 11 jun 2022 17:10

de albizia is na stevige snoei deze winter nu in de lente toch weer uitgelopen en eens er blad opkwam is dit gaan verwelken, boom gerooid, stam was onderaan zacht , rot. einde verhaal dus.
trabbart
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 01 jul 2020 15:43
Woonplaats: Lede
3 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten