Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Berichtdoor Erica op 14 jun 2021 12:03

Een paar weken geleden heb ik een kleine Albizia Julibrissin rouge in de tuin gezet. Nu zijn sommige blaadjes wat bruin. Kan dit iets te maken hebben met te weinig of te veel water? Ik heb 'm elke dag wat water gegeven sinds ik 'm geplant heb.
Bijlagen
IMG-20210614-WA0002.jpg
IMG-20210614-WA0002.jpg (173.02 KiB) 2605 keer bekeken
Erica
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 11 dec 2020 21:28
0 bedankjes

Re: Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Berichtdoor draco op 14 jun 2021 15:21

Dit is ter bescherming van het jonge blad tegen de felle zon. Selecte varianten van Albizia hebben blijvend een bruinrode kleur, i.e. Evi's Purple, Evi's Pride en Summer Chocolate.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Berichtdoor Erica op 14 jun 2021 17:25

Bedankt draco, niks aan de hand dus!
Erica
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 11 dec 2020 21:28
0 bedankjes

Re: Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Berichtdoor batdah op 16 jun 2021 03:08

Dat was hier ook "De" ontdekking :( :o ....een jonge groenbladige plant aangeschaft en na een paar weken ontdekt dat deze bronskleurig loof aanmaakt...terwijl wij op de kwekerij toch echt het meest groene exemplaar uitgekozen hadden(wij( en( met name ik ben geen fan van dat) donkere :( lijken bomen zoals mijn vader dat ooit noemde.. ;) blad)

Ik had jaren de " Umbrella/ Boubri" in de tuin gehad en mijn partner wilde graag deze weer in de tuin..dwz niet specifiek deze cv (maar vooral de ROZE mimosa)...dus vandaar de aanschaf :o

De boom had last van taksterfte dus is hier door de versnipperaar gegaan en de tuin is wat men noemt zo goed als vol..er ligt nog volop zaad in de vriezer maar dat blijft voorlopig daar ;) .
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Albizia Julibrissin bruine blaadjes

Berichtdoor alex1994 op 20 jun 2021 22:34

veel planten waaronder de Albizia kunnen anthocyaan aanmaken ter bescherming tegen de zon. Het is een zelfde soort reactie als dat wij bruin worden in de zon. Vaak maken planten wat meer aan tijdens stres momenten. Niks om je zorgen over te maken. Wanneer de plant goed geworteld is en wat minder felle zon krijgt zal hij waarschijnlijk weer meer frisgroene bladeren krijgen.

Soms kan het ook ineens optreden bij oudere planten. Als dat voorheen niet het geval was, dan is er vaak wel wat aan de hand. Je moet dan denken aan slechte wortels door vreterijen of dergelijken.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes


Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten