Flamboyant of Hangnokyoong

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Berry op 24 jan 2012 08:37

Thanks leuk om te zien hoe hard die gegaan Is!
Avatar gebruiker
Berry
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 04 okt 2011 12:42
Woonplaats: Heerlen
44 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor petrawijmans op 11 apr 2012 23:27

Christophe schreef:Hey Amourath,

Jungle (lid van forum en weblog) heeft onlangs een artikel geschreven over de Jacaranda waar ze uitlegt hoe ze deze zelf gezaaid heeft. Misschien weet zij raad ... Ze helpt altijd met plezier.

Hier een link naar haar artikel: Jacaranda mimosifolia

Christophe
hallo,
Naar mijn ervaring is flamboyantzaad bijna altijd levensvatbaar. Zo rond de kerst heb ik bij een tuincentrum een grote gedroogde, gekleurde peul gekochtals decoratiemateriaal(afdeling zijden bloemen) en gezien het geluid vol met zaad. Na de feestdagen heb ik hem opengebroken en de zaden eruitgehaald, 24 uur in behoorlijk warm water geweekt en daarna ingekerfd met een scherp mesje. Gezaaid in cocopeat en vbinnen 10 dagen had ik van de 6 gezaaide zaden er 5 gekiemd. Heb ze 23 maart gezaaid met onderwarmte van 25 graden voor een zuid raam.Ze zijn nu ongeveer 10 cm hoog. Dus dat ging wel heel makkelijk.
Petra
petrawijmans
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 sep 2010 01:20
0 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Sodiac op 14 mei 2012 19:27

Hier krijgt de Delonix regia weer een mooie volle kroon. Hij staat nu in de huiskamer voor een groot raam. Maar wat is dat voor geur dat die plant afgeeft? Ruikt iemand anders met een exemplaar binnen ook een citroengeur?
Avatar gebruiker
Sodiac
 
Berichten: 475
Geregistreerd: 06 jun 2010 21:25
Woonplaats: Noord-Brabant, NL
41 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor bommetje op 14 mei 2012 19:32

Dan doe ik toch wat verkeerd......... Zodra het zaadje is gekiemdheb ik een plantje en 2 weken later niet..........

Ik heb het opgegeven en geniiet van jullie exemplaren ;-)
bommetje
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 27 feb 2010 19:56
Woonplaats: Oldekerk (Groningen)
26 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Moneytree op 18 mei 2012 22:51

:? Denk dat ik dan ook iets verkeerd doe, heb er 2 staan, hang me niet op aan een jaartje ofzo, zijn 3 a 4 jaar en maar liefst 15cm hoog :shock:
Krijg ze gewoon niet de hoogte in :?

Greetszzz,

Moneytree
Moneytree
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 nov 2011 15:19
Woonplaats: Beverwijk, NL
1 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Sodiac op 01 aug 2012 00:29

Even een update. De Flamboyant staat er nu weer lekker bij buiten op het terrasje. Uiteindelijk heeft de vorige overwintering en het stoten met de top tegen het plafond geleid tot een vertakking in de top en dus twee hoofdtakken. :)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Sodiac
 
Berichten: 475
Geregistreerd: 06 jun 2010 21:25
Woonplaats: Noord-Brabant, NL
41 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor lapalmeraie op 08 aug 2012 10:29

Mooi!
Hier ging hij steeds verder achteruit om in het voorjaar nog maar één ingedroogd stammetje te zijn. Ong. 2 maanden geleden kwamen dan onderaan het stammetje toch weer bladknoppen tevoorschijn en nu heeft hij weer enkele takjes. De rest van de stam heb ik maar weggeknipt.
Voorlopig is het dus een soort Bonsai versie :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Bellanda op 29 sep 2012 18:12

Dat deze mini-boom zijn blad verliest is helemaal normaal. In zuidoost Azië weet ik dat dit boompje na zaadvorming zijn blad verliest. Dus dit moet je er nu eenmaal bij nemen en is gans normaal.
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Avatar gebruiker
Bellanda
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 26 sep 2012 12:34
Woonplaats: Hasselt
7 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor Sodiac op 16 jan 2013 22:38

Nadat ik mijn Flamboyant na afgelopen zomer weer naar binnen haalde is ie weer alle bladeren verloren. Ik heb daarna van de gelegenheid gebruik gemaakt om de plant te verpotten naar een grotere pot en heb deze net na de t-splitsing aan beide takken afgeknipt omdat ik de plant niet te hoog kan laten worden. Vrij rigoureus en ik dacht dat zal wel niets meer worden, maar nu begint ie op meerdere plekken weer uit te schieten. Ik zal over een paar dagen eens wat foto's plaatsen.

Ik vroeg me af hoe het met iedereens Flamboyant gaat? Hoeveel jaar oud is ie en natuurlijk foto's? :)
Avatar gebruiker
Sodiac
 
Berichten: 475
Geregistreerd: 06 jun 2010 21:25
Woonplaats: Noord-Brabant, NL
41 bedankjes

Re: Flamboyant of Hangnokyoong

Berichtdoor JmC4c op 16 jan 2013 22:57

Ik heb hier nog zaad liggen, maar ga nog even wachten om ze te laten kiemen.
'k ben benieuwd naar de foto's ;)
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten