Stekje van een olijfboom

Op dit forum kan je terecht met al je vragen over olijfbomen, albizia's, eucalyptus, jacaranda en andere exotische bomen en struiken.

Re: Stekje van een olijfboom

Berichtdoor Toon op 01 dec 2008 20:34

Christophe schreef:Hallo Toon,

Met een jaar bedoelde ik geen twaalf maanden, maar eerder ... welja, een seizoen.

Ik heb er vorig jaar gestekt in maart, en ze waren goed doorworteld in de september. (echt goed doorworteld dan)

Is twee maanden niet wat kort voor buxus? Misschien zijn er soorten die sneller wortelen ...


hallo,

Buxus sempervirens duurt normaal niet zo lang. je moet natuurlijk de juiste omstandigheden hebben maar op school zeiden ze dat het ongeveer 2 maanden duurt. het speelt op zicht niet zo'n rol want meestal moet men er wel een groeiseizoen op wachten. het is pas belangrijk als je er echt professioneel mee bezig wil zijn.

waarom heb je het beste resultaat met een hielstek?

groeten
Toon
Laatst bijgewerkt door Toon op 18 dec 2008 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Re: Stekje van een olijfboom

Berichtdoor paul op 01 dec 2008 21:05

Hallo Toon,
waarom je met een "hielstek" het beste resultaat zou hebben is mij ook niet duidelijk: ik heb deze informatie van het internet. In een boekje van de groenboekerij "planten voortkweken" lees ik echter ook dat groenblijvende planten best via deze methode gestekt worden(en olijven zijn in princiepe toch bladhoudend?)
Plantkundigen of tuinbouwkundigen zouden hier een beter antwoord moeten kunnen op geven. Zelf heb ik geen enkele tuinopleiding of beroepservaring in die zin. Alles is liefhebberij bij mij.
Groeten,
Paul
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: Stekje van een olijfboom

Berichtdoor Toon op 01 dec 2008 21:54

hallo,

ik zal op school eens vragen hoe je het het beste en op welk tijdstip je dit het beste kan doen. ik hou je dan wel op de hoogte. bedankt voor het antwoord.

groeten
Toon
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bomen en struiken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten