Thee methode om zaden te kiemen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Thee methode om zaden te kiemen

Berichtdoor lily-anne op 30 jul 2014 23:10

Al gehoord van het systeem om moeilijk te kiemen zaden te laten kiemen in zwarte ( of groene ) thee? Op het scotisch rotsplanten forum is daar een heel boeiend topic over . Thee zou Gibberellinezuur
bevatten, wat het kiemen zou bevorderen . Je kan het topic vinden op http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=12088.0 ( hopelijk werkt deze link )
Wel best de tekst volledig lezen . Uiteraard in het Engels .
Voor wie het wil proberen ..succes en laat het graag hier weten .
Groetjes
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Thee methode om zaden te kiemen

Berichtdoor Itrme op 31 jul 2014 14:11

Als niemand reageert doe ik het maar :fluiten: :lol:

Lijkt me interessant om een keer te proberen. Vraag me alleen af of dit dan niet beperkt is tot die rotsplanten of het ook zo goed werkt voor andere soorten. Misschien dat ik binnenkort nog een paar passiflora wil gaan zaaien, ga ik het gewoon daar op proberen :D
Avatar gebruiker
Itrme
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28 sep 2011 17:32
70 bedankjes

Re: Thee methode om zaden te kiemen

Berichtdoor lily-anne op 31 jul 2014 14:59

Hallo Itrme,
Ik geloof dat er ergens staat dat het ooit voor Irissen succesvol is gebruikt , maar dat het ook prima is voor moeilijk te kiemen Rotsplanten . Harde zaden zouden ook meer kiemkansen hebben dan anders ( bij de thee methode worden zaden 4x 24 u geweekt) wie nog harde zaden heeft van exoten of gelijk wat, kan gerust de test doen , maar zeker enkele zaden met gewoon water, onder dezelfde condities behandelen en nadien planten , zodat je kan vergelijken. En vooral , alles goed noteren om een duidelijk beeld te geven van de resultaten en graag hier laten weten .
Succes
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten