Sabinaria magnifica zaad is binnen

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Sabinaria magnifica zaad is binnen

Berichtdoor Jos Mannaart op 08 apr 2019 09:29

Hans, wederom dank!!

De Sabinaria magnifica ontvouwt het vijfde blad. Hopelijk is deze gespleten. Ik hoop op korte termijn hier een foto van te kunnen laten zien. De speer is mooi donkergroen en combi van groeimedium en voeding lijkt te werken. Met dit topic hoop ik een stukje handleiding te kunnen brengen over deze uiterst zeldzame palm. In Nederland zijn er niet veel van en mogelijk is dit zelfs het enige exemplaar nog. Foto's uit de Filippijnen en Florida laten zien dat ze daar uitstekend buiten gedijen echter als kamerplant was er te weinig info beschikbaar om ze in leven te houden. Voor iedereen die deze niet kent, deze palm is in 2012 ontdekt en groeit in het noordwesten van Colombia zo'n kilometer van de grens met Panama. Zijn habitat ligt tussen de drugsvelden van de kartels met als gevolg dat de laatste expeditie is afgeblazen omdat het gebied niet veilig is. Zover mij bekend zijn de enige beschikbare oogsten die van 2014 en 2015 geweest.
Zaailingen zijn nog te koop bij RPS en leverbaar vanaf € 199,- Voorlopig is deze palm dan ook een echt collectors item en ondanks de lelijke bladeren ben ik er erg blij mee, zeker nu het nieuwe blad in nette staat het daglicht ziet. Wordt vervolgd
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten