Palmzaad

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Palmzaad

Berichtdoor comp op 30 dec 2016 21:26

Hallo Allen,

Wat is een goede leverancier van palmzaad (of zaailingen) van hoge kwaliteit. Ik zie dat er overal heel wat aangeboden wordt, alleen heb ik vwb bv bamboo zaad niet al te beste resultaten van bv zaad besteld via ebay/amazon. Vandaar de vraag naar referenties.

Bij mypalmshop ga ik niets meer bestellen. Weet niet of ze zaad hebben maar heb er helaas een slechte ervaring mee. Alle andere tips zijn welkom.
comp
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 30 dec 2016 21:22
Woonplaats: Limburg
6 bedankjes

Re: Palmzaad

Berichtdoor Rob op 30 dec 2016 23:58

Hi comp.

Welkom op het forum! Het is hier gebruikelijk je hier ff kort voor te stellen, maar dat behoeft niet per se je eerste post te zijn. ;)

Vwb je vraag:

Let wel dat "kwaliteit" in vers materiaal altijd redelijk relatief begrip is. In de regel leven we ermee dat zaden een natuurproduct zijn, en dus behoorlijk variabel kunnen zijn in bijvoorbeeld kiempercentage. Dit geld zeker voor palmen.

Linksbovenaan de site (in het kader) staat onder kopje "palmvrienden label" een lijstje met aanbevolen leveranciers. Zelf heb ik goede ervaringen met RarePalmSeeds (verse zaden zelf opsnorren is meestal nog iets beter, maar zelfs daar is het een hit en een mis).
MyPalmshop levert normaliter geen zaden btw - ze zijn groothandel voor planten meer dan zaden. Als je daar een slechte ervaring hebt dan kun je best ff met Herbert bellen; afhankelijk van het issue volstaat dat meestal om eea op te lossen. Dit forum zal daarin niets toevoegen.

Verder staat in het forum een enquête met de meningen van zon 100 forumleden - de beste leveranciers, webshops en producten. Hierin staan ook zaden-leveranciers vermeld.
Amazon/ebay kan natuurlijk altijd, maar er word daar idd veel rommel aangeboden (of niet soort-echte zaden).


PS2: mocht je specifieke zaailingen zoeken, ik heb er nog een massa staan.
Let wel: ik doe geen verzendingen meer. Slechte ervaringen mee: ik word immers ook aangesproken door veeleisende medehobbyisten op de variabele kwaliteit dus je zult ze eerst moeten komen zien vooraleer ze af te rekenen ;) )

Cheers/succes/welkom
Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron