Zaden strelitzia reginae

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Zaden strelitzia reginae

Berichtdoor banaantje op 16 jun 2018 23:26

Goeie avond,

Heb vorige week voor de eerste maal zaden van de strelizia reginae kunnen oogsten, best wel een hele belevenis geweest!! :D

Nu weet ik niet goed wat doen? Ik ben sowieso van plan om een deel te zaaien, alleen weet ik niet goed of ik dat best nu doe of dat ik beter wacht tot het winterseizoen als de centrale verwarming terug aanslaat? Beetje dilemma, kiezen voor de versheid of de betere omstandigheden... iemand een goede raad voor mij? Ben alleszins benieuwd wat de resultaten gaan zijn...

Moest ze trouwens interesse hebben in een aantal zaden ( eventueel ruil) dat mag je me gerust even een persoonlijk bericht/mail sturen...

Vriendelijke groeten
banaantje
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 22 apr 2009 19:32
Woonplaats: limburg
0 bedankjes

Re: Zaden strelitzia reginae

Berichtdoor B.a op 17 jun 2018 21:15

Kijk, goed bezig! :applaus:

Ik heb de mijne begin februari gezaaid in/op zaai en stek grond en beginnen nu aan hun 4e blad. ze kiemde redelijk. (vanaf 4 weken de eerste en vorige week is er nog 1 gekiemd) Totaal nu 5 plantjes van de 10 zaden.

De zaadjes kiemen het best bij een temperatuur van 25+ hebben bij mij in een kleine kas(binnen) bij 30 graden gestaan en staan daar nog steeds. Op een warme dag gaan ze met zijn alle naar buiten en staan dan half zon, half schaduw.

Zolang je ze in de warme kas kunt laten staan kun je naar mijn ervaring nu prima zaaien en groeien dan ook gemakkelijk door zodat ze dit jaar nog, dan wel volgend jaar naar buiten kunnen als er geen vorst meer is. :thumb_up:
B.a
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 aug 2017 10:12
Woonplaats: Sint-Oedenrode
13 bedankjes

Re: Zaden strelitzia reginae

Berichtdoor banaantje op 21 jun 2018 11:54

Ok dank voor je antwoord B.a.

Denk dat ik een deel onmiddellijk ga zaaien en een deel bewaar (ruil)

Ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn..

Groeten
banaantje
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 22 apr 2009 19:32
Woonplaats: limburg
0 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron