Magnolia Macrophylla kweken

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Magnolia Macrophylla kweken

Berichtdoor Richard J op 30 dec 2020 01:07

Goedenavond!

Na een tijdje meelezen is het nu toch de tijd geworden om mij hier aan te melden.

Ik heb veel aan de info gehad over de Albizia Julibrissin, waarmee mijn passie voor aparte bomen is geboren (5 jaar geleden)
Nu ben ik door een bezoek aan de High Line in New York geinteresseerd geraakt in de Grootbladige Magnolia, ook wel de Magnolia Macrophylla.

New York heeft een wat kouder kimaat dan (west) Nederland en de boom zou hier dus moeten kunnen aarden lijkt mij.

Ik kan alleen vooralsnog nergens in Europa aan zaden komen om het zelf te kunnen zaaien.

Heeft een van jullie toevallig meer info of een goede optie waarbij ik zaden kan kopen voor de Magnolia Macrophylla?
En heeft iemand hier ervaring mer de Magnolia Macrophylla?
Richard J
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 30 dec 2020 00:57
0 bedankjes

Re: Magnolia Macrophylla kweken

Berichtdoor RandyK op 30 dec 2020 11:51

Hallo Richard,

Toevallig zit ik hier de laatste weken ook flink naar te zoeken. Maar op het moment lijkt dit erg moeilijk. Houd ebay in de gaten en zet daar het belletje aan, dan krijg je een melding wanneer er nieuwe advertenties zijn. Magnolia Macrophylla doet het hier volgens mij zonder problemen maar is alleen niet zo populair in cultivatie. Ik heb nu Magnolia Tripetala zaden besteld. Niet hetzelfde maar voor het bijna net zo grote blad erg mooi en een toch wat andere bloem met mooie zaaddozen. Als je Macrophylla mooi vindt dan vind je deze ook mooi. Volgens mij is de Magnolia Macrophylla ssp. Ashei wel makkelijker verkrijgbaar maar deze heeft ook wat kleinere bladeren dan de Macrophylla. Succes met de zoektocht :thumb_up: .
RandyK
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 26 jan 2019 20:52
14 bedankjes

Re: Magnolia Macrophylla kweken

Berichtdoor voschke op 31 dec 2020 14:26

Beide magnolias doen het prima hier, ik kweek ze van jong plantgoed op naar grote militairen.

Magnolia tripetala heb ik in de volle grond als meerstammige van een 3m hoog en jonge plantjes in p11

Magnolia macrophylla op moment helaas niets meer, wellicht in voorjaar weer.

Een andere mooie is magnolia officinalis biloba
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten