diospyros kaki

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: diospyros kaki

Berichtdoor lapalmeraie op 04 apr 2013 22:07

Voorverpakte vruchten :lol:
Nee, serieus, knap! ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor rijo op 05 apr 2013 10:14

Lapalmeraie,hebt U het over de foto van mijn boom ?....Wel, ik kan U zeggen als ik de vruchten NIET
bescherm met plastiek zakje , dan zijn de vogels , vooral de merels , er mee weg.Ze bijten er gewoon gaten in !!!!Natuurlijk is dat een werkje en doe dat dan alleen voor de mooiste vruchten.
rijo.
rijo
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 26 sep 2012 20:26
2 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor Hitch op 13 mei 2013 10:32

Vertonen er al planten bij jullie in volle grond teken van leven?
Ben er nog steeds niet uit of de mijne nu wel of niet is afgestorven. Hij staat vol klaarzittende bladknoppen maar dit is al enkele maanden zo en er komt werkelijk niets beweging in en heb geen zin om de bladknoppen te gaan aftrekken om te zien of ze al dan niet nog groen zijn tegen de tak aan.
Ik laat hem nog een maand staan. Tegen dan kan het niet anders dan dat hij groei vertoont als hij nog in leven is.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor zezinho op 13 mei 2013 18:31

"k heb mij in Beervelde ook een Kaki aangeschaft : een pendula (afhangende takken).
Is het een goed idee om hem direkt in volle grond te zetten of laat ik hem het eerste jaar in de serre in pot ?
wilfried
Avatar gebruiker
zezinho
 
Berichten: 893
Geregistreerd: 20 okt 2010 17:24
Woonplaats: 9340 smetlede (oost-vlaanderen)
95 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor rijo op 13 mei 2013 18:46

Hier een foto ,deze namiddag genomen , hoe de knoppen van mijn kaki er reeds uitzien . Op de foto van mijn posting van 21 Maart staat de boom ( in volle grond.).....Zoals U kunt zien,goed ingepakt voor de winter.......................rijo
Bijlagen
DSC01134 (640x480).jpg
DSC01134 (640x480).jpg (169.32 KiB) 4568 keer bekeken
rijo
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 26 sep 2012 20:26
2 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor jann op 13 mei 2013 19:02

Bij mij staat hij al enkele jaren in de volle grond,wegens plaatsgebrek heb ik hem een
week of 6 geleden moeten verplaatsen,nu begint hij met bladknoppen aanzet.
Elk jaar heb ik nog vruchten gehad en ik heb hem nog nooit tegen vorst beschermt hij is
dit jaar erg laat maar als het zonnetje maar eens wil komen dan komt het zeker goed.

Jann.
Avatar gebruiker
jann
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 31 dec 2012 01:05
Woonplaats: Nederweert
18 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor danny2 op 13 mei 2013 20:07

Hier de gewone Kaki ook nog steeds zonder blad maar er zit nog leven in, de zaailingen daarentegen staan er al heel groen bij en ook de Virginiana is al volop in blad. De anderen zijn altijd wat later , dus nog wat geduld.

groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor p e t e r op 13 mei 2013 21:04

5 van de 6 staan in beginnend blad bij mij.

De achterblijver was zeer slecht geworteld vorige lente dus dat wordt afwachten.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor Hitch op 14 mei 2013 11:06

Heb toch eens een knopje afgehaald, bleek dood en helemaal verdroogt. Toen een takje geprobeerd, eveneens dood en verdroogt. Dan heb ik de veerkracht van de stam eens getest en ja hoor,... brak gewoon af vlak boven de grond. Was helemaal dood binnenin. :cry:
Snap er niets van. Deze winter winter was helemaal niet erg koud en we hebben ook geen extreem lange ijsdagenperiode gehad. Hij deed het zo goed na aanplant.
Baal er erg van.
P.s. Een gewone Hibiscussoort die ik al enkele jaren in de tuin heb is ook dood terwijl op amper 2 m ervandaan er ook eentje staat en deze loopt wel uit. Merk wel ook dat vele planten en bomen hun takuiteinden dood zijn. Zelfs bij de Liriodendron tulipifera zie ik dit en dit is echt een bereharde boom.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: diospyros kaki

Berichtdoor p e t e r op 14 mei 2013 21:57

Het is inderdaad een rare winter geweest. Sommige exoten die steeds tot tegen de grond afvriezen of die ik elke winter verlies lopen nu gewoon uit vanop de stam.

Andere tuinplanten zoals de kruidnagel, vlinderstruik en hortensia hebben wel veel vorstschade.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten