Citrus flink gesnoeid: bloei?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor Dennis_S op 07 aug 2013 18:44

Draco, dank voor je aanbod! Wellicht kom er ik nog eens op terug. Maar voor nu ben ik geholpen met het aanbod van Grad. Het gaat me me vooral om eens bloei te krijgen in specifiek mijn plant , niet eens zozeer om vruchten te krijgen, hoewel dat natuurlijk welkom is.

Enten lijkt me ook niet moeilijk. Maar heb er eerlijk gezegd ook geen ervaring mee. Ik zat eignelijk te denken een scheut aan de plant te toppen, een snede er in maken en dan een wigvormig afgesneden ent (de scheut met bloemknoppen/hormonen) in te drukken. Dan het geheel vast te tapen en voorzien van beschermende was. Plastic zakje om het geheel om uitdrogen te voorkomen. Maar al nog eens het fijne ervan op nazoeken.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor fruitmentor op 14 sep 2014 06:28

The bark graft is an easy and reliable method for grafting citrus:
fruitmentor
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 sep 2014 06:08
0 bedankjes

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor lily-anne op 14 sep 2014 18:34

Bedankt voor de tips Fruitmentor! Volgend jaar zal ik het proberen .
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor fruitmentor op 07 okt 2016 19:03

How did it turn out? I have made some more videos that I hope you may find useful:





fruitmentor
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 sep 2014 06:08
0 bedankjes

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor ick op 20 okt 2016 14:21

@ Dennis,
Heb je het enten al geprobeerd?
Ik niet, hoewel ik het (na inmiddels 22 jaar) wel heel jammer vind dat mijn citrus nog altijd niet gebloeid heeft, ben ik bang dat -mocht het enten me al lukken- ik het vruchtdragende deel er na een groeiseizoen weer af zal moeten snoeien om het boompje in zijn winterverblijf te laten passen...
beetje zonde van de moeite dan.

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Citrus flink gesnoeid: bloei?

Berichtdoor Dennis_S op 20 okt 2016 16:26

Hey, oeps, deze over het hoofd gezien. Nee, ik ben er gewoonweg niet aan toe gekomen. Dat snoeien heb je een punt. Maar mijn idee was dat als er een bloeiende scheut aanwezig is, dit de hormoonhuishouding zodanig op gang brengt, dat de rest vanzelf zou gaan bloeien. Of dat lukt weet ik niet, maar valt te proberen.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten