Granaatappel

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Granaatappel

Berichtdoor zwamoshaluc op 10 mei 2014 20:01

Hallo,

Ik heb gisteren voor het eerst een granaatappel gekocht en gegeten.
Nu was het vruchtvlees wel heel licht van kleur vergeleken met de mooie donkerrode kleuren die ik op internet heb gezien en ik vond er niet veel smaak aan zitten. Beetje zoetig, maar verder niet bijzonder.
Heb ik wel een goede granaatappel gehad? Of moet ik ze langer laten rijpen?
Heb er nog 2 liggen.

Hier een foto van de pitten die ik had verwijderd

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x7 ... 5/u12n.jpg

Groetjes Monique
zwamoshaluc
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 26 apr 2014 15:04
0 bedankjes

Re: Granaatappel

Berichtdoor prutser 2 op 14 mei 2014 17:55

hallo monique, de pitjes die ik op het bord zie liggen lijken me niet van een rijpe granaatappel, erg licht van kleur zoals jou ook al was opgevallen, meestal is dat dus rood,en erg zoet , heeft zijn eigen smaak, weet niet wat de bedoeling is of je die pitjes gaat zaaien, kon ik niet uit je vraag uitmaken, dus dat, ik weet ook niet of het nog kan na rijpen, iets wat met peren en appels wel kan, wand als je het te lang laat liggen , gaat het rotten, laat de handelaar waar je ze koopt dan een in 2en snijden , dan pas kan je goed zien , lekker rood en sappig, m,v,g, paul,
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: Granaatappel

Berichtdoor zwamoshaluc op 14 mei 2014 18:08

Ik heb er nog 2 liggen, ik weet ook niet of ze nog na kunnen rijpen. Ik wilde ze inderdaad eerst proeven en evt. zaaien. Maar de kleur en smaak viel me wel behoorlijk tegen. Vandaar ook de vraag of ze wel goed waren. Ik had deze bij de toko meegenomen. Misschien verkoopt hij ze wel onrijp, ik weet het niet. Volgende keer maar naar de groenteboer, die man woont hier bij me in de flat en mazzelt me nog wel eens qua prijs. Die wil er vast wel eentje doormidden snijden.

Bedankt voor je reactie.
Zal eens opzoeken of ze na kunnen rijpen.
zwamoshaluc
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 26 apr 2014 15:04
0 bedankjes

Re: Granaatappel

Berichtdoor samuel clarys op 19 nov 2015 18:18

en is er een verschil tussen een zoete granaatappel op een gewone granaatappel?
samuel clarys
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 07 okt 2015 22:44
3 bedankjes

Re: Granaatappel

Berichtdoor prutser 2 op 29 nov 2015 02:37

ja er zijn wel verschillen , ook in groote en in smaak, ook in planten , heb er een uit suriname mee genomen , staat nu al 3 jaar in koude kas, ( dus krijgt ook wat vorst ) maar blijkt ondanks dat het uit suriname komt toch erg veel kou te kunnen verdragen , is in korte tijd 3 meter hoog geworden , moet telkens de top snoeien, en is na een jaar van aanplant verlede jaar voor het eerst voorzichtig gaan bloeien , dit jaar vol bloemen, en jawel , 1 dikke grote granaat appel eraan, en eind oktober toen het open barste geplukt, en opgegeten , werkelijk erg zoet van smaak, en het had een rode kleur gekregen, terwijl het de hele zomer groen bleef, dus het kan om granaat appel te kweken hier, in suriname zijn er verschillende boompjes te krijgen, kleine en grote rassen, ik heb dus blijkbaar een grote ras, heb ook een zeer kleine ras, hier in nederland gekocht, bij hornbach, dit struikje blijft erg klein ,maar geeft wel meer vruchtjes, die zijn ook erg klein, maar smaken ook goed, niet zo zoet als die grote, maar toch, deze kan helaas wat minder kou verdragen en moet in de winter naar binnen als er vorst komt, bijde verliezen dan wel hun bladeren, maar die grote staat in die koude kas waar niet in word gestookt in de volle grond, dus dat, weet niet hoelang het zal duren dat de plantjes uit zaad gaan bloeien, maar dat ze hard groeien is zeker, m,v,g, paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron