waterbehoefte citroenboompje in de huiskamer

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

waterbehoefte citroenboompje in de huiskamer

Berichtdoor Selva op 13 sep 2014 12:02

Ik heb een klein citroenboompje (65 cm) als kamerplant die als klein boompje al absurt veel en grote vruchten draagt van 10 cm doorsnee. Zo ook mijn boompje. (Ik kan me haast niet voorstellen dat het geen genetisch gemanipuleerd exemplaar is, maar dat terzijde.)

Ik kan nergens echt duidelijke info vinden over hoe ik hem het beste water geef. De verkoper heeft info op zijn site maar daar geloof ik niets van, omdat ze daar over een andere plant ook totaal verkeerde info vermelden.

Enerzijds lees ik dat de citroenboom veel water behoeft en anderzijds dat zijn grond uit moet drogen??

wat betekend dat concreet voor het watergeven? Bijv: Dat je hem 1x in de drie weken 1.5 liter water in een keer moet geven en dan héél lang niet tot de kluit volledig uitgedroogd is??

btw momenteel verliest mijn boompje wat blad en krult hij zijn blaadjes een beetje naar binnen dus ik doe iig iets niet goed, maar weet ook niet wat

Hoop dat iemand me kan helpen.
Avatar gebruiker
Selva
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 aug 2014 23:18
Woonplaats: Den Haag
1 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten