Citrus calamondin

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Citrus calamondin

Berichtdoor joren1994 op 01 mei 2015 18:58

Elk jaar heb ik een klein probleem met mijn sinaasappelboompje, der komen steeds veel bloemen op maar nooit groeit 1 bloem uit tot een vrucht en dat vind ik wel spijtig. Kort voor de bloeiperiode en tijdens deze periode krijgt hij voeding van ecostyle. Zou het kunnen dat deze voeding niet goed genoeg is en zoja of dat er betere alternatieven zijn? En voor vruchten te krijgen, moet er dan s'winters ook bijbemest worden of is dit niet nodig?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Afbeelding
joren1994
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 30 nov 2014 21:25
Woonplaats: Lommel
1 bedankjes

Re: Citrus calamondin

Berichtdoor GeL op 08 mei 2015 09:40

Hi Joren,
Deze citrus heeft duidelijk een gebrek aan (de juiste) voeding. De blaadjes moeten donkergroen zijn.
In welke potgrond staat die? Wat geef je? Kraantjeswater of regenwater? Welke Ecostele voeding geef je?

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Citrus calamondin

Berichtdoor joren1994 op 13 mei 2015 16:03

Hey, in welke potgrond deze juist weer staat weet ik niet meer, is al een paar jaren oud, kmeen dat het iets was met kokosvezels ofzoiets. Momenteel zien de bladeren al iets groener.

Afbeelding

De voeding die ik hem geef wordt steeds aangemaakt met regenwater en deze voeding:

Afbeelding
joren1994
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 30 nov 2014 21:25
Woonplaats: Lommel
1 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten