volle grond vijgenboom oppotten?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

volle grond vijgenboom oppotten?

Berichtdoor Benjamin op 26 mei 2015 13:29

Vrienden,

Ik heb al 3 jaar een flink vijgenboompje in volle grond staan. (175 hoog stam omtrek 16cm)

Ik snoei deze elk jaar flink om hem in boom vorm te houden want deze is eigenlijk te groot voor mijn tuin.

Onder weg naar Haps heb ik besloten dat deze vijg plaats mag gaan maken voor iets wat beter past op deze plek in mij tuin.

Nu heb ik vaak planten verloren als ze uit volle grond kwamen, door verkeerd water geven.

Mijn vraag aan jullie is, nu deze nog niet vol in het blad zit, kan ik deze veilig oppotten?
Of zou het beter zijn als hij gelijk bij een nieuwe eigenaar terug in de volle grond gaat ?

Afbeelding

Afbeelding
Benjamin
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 apr 2010 15:41
2 bedankjes

Re: volle grond vijgenboom oppotten?

Berichtdoor s.janssen op 26 mei 2015 22:12

Ja je kan het doen natuurlijk maar de plant zit vol aan het begin van de groeiperiode, druk bezig om al zijn bladeren er uit te gooien. Een heel goede tijd is het niet ;) Als je het geduld heb zou ik wachten tot het vroege voorjaar, je kan hiervoor de plant hier op voorbereiden door in het najaar de wortels door te steken.

Maar het is een mooi boompje, zonde om bij iemand anders in te tuin te zetten! En anders wel aanbieden op palmvrienden he :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten