Bruine SPINT onuitroeibaar

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor krista op 18 sep 2015 08:06

Dank voor de antwoorden alvast.
Zoals ik al schreef gebruik ik wisselend 2 verschillende bestrijdingsproducten.
Een van Bayer masai waarvan de werkzame stof tebufenpyrad is waarbij verder nog staat
25% gehalte. Zou volgens beschrijving werken tegen larven en volwassen spint.

Ook spuit ik met een product wat ik in Spanje bij een coöperatieve, een soort Boerenbond,
gekocht heb. Wat ik uit de gebruiksaanwijzing begrijp is de werkzame stof hiervan
Acetamiprid 20% staat bij tussen haakjes (200g/kg). Kan de gehele beschrijving in het Spaans
niet lezen. Wel heeft een Spaans sprekende de verdunningsverhouding vertaald.

Heb deze verschillende producten juist gebruikt ivm. resistentie!
Chris
krista
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor TinekedV. op 18 sep 2015 12:35

Krista de middelen die hier verkrijgbaar zijn, zijn te zwak om zware aantastingen te behandelen.
Als een plant na zoveel behandelingen nog steeds problematisch is, kun je m.i. twee dingen doen: de plant wegdoen of zwaardere middelen gebruiken, in dit geval Forbid dat tevens eitjes doodt. Niet alleen de plant maar ook de pot, grond en directe omgeving spuiten. Een week later Avid dat helaas geen eitjes doodt maar wel zeer edffectief is. Beide producten worden op Ebay aangeboden. Daarna kun je de plant bespuiten met neemolie die omdat het planten "vies" maakt ongedierte wegstuurt maar niet doodt. De besmetting komt later weer terug
Avatar gebruiker
TinekedV.
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 15 feb 2013 10:51
Woonplaats: Zottegem / Belgie
5 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor GeL op 18 sep 2015 14:05

Hi Tineke,

Ik gebruik nu A.R.T.S. na verschillende andere (ook biologische) producten te hebben gebruikt.
Het product wordt ook door de bladeren opgenomen en zo verspreid.
Spint, eieren, larven, de hele reutemeteut gaat eraan. Mijn kas is sindsdien spintvrij, af en to wel preventief behandelen! Je mag ook afwisselen met een products op basis van koolzaadolie (Naturen Eradigun) om resistentie te voorkomen.
ARTS is niet goedkoop maar eens zo doeltreffend!
Ik kocht het hier (al vind je het ook elders):
www.all4plants.com

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor GeL op 18 sep 2015 14:17

Oh ja,
Iets toch wel zeer belangrijk bij het behandelen van spint (alle soorten trouwens).
Behandelen bij zonsondergang, dus net voor het donker wordt!

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor TinekedV. op 19 sep 2015 13:51

In de beschrijving wordt duidelijk verwezen naar rode spintmijt (bonenmijt). Waarom zou dat zijn, is het dan niet werkzaam bij andere spintmijten?
Avatar gebruiker
TinekedV.
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 15 feb 2013 10:51
Woonplaats: Zottegem / Belgie
5 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor GeL op 19 sep 2015 14:49

Hoi Tineke,
Het werkt wel voor andere spintmijten ook, dat heb ik toch eerst opgezocht op andere fora vooraleer ik het product kocht.
Mijn ervaring is dat het wel degelijk klopt.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Bruine SPINT onuitroeibaar

Berichtdoor krista op 20 sep 2015 08:58

Dank voor antwoorden.
Het is niet zo dat de bladeren geheel leeggezogen zijn maar moet wel wekelijks spuiten
want dan kijk ik met een loep en zie er dan weer een lopen die zich zeer zeker in korte tijd zal vermeerderen. Zelf denk ik dat van de producten waar jullie goede ervaring mee hebben mijn keus op ARTS zal vallen want als de planten naar binnen moeten waar de spint betere condities heeft moeten de planten wel geheel spint vrij zijn.
Chris
krista
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten